Avatar billede questioner Nybegynder
13. juni 2003 - 07:09 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

2 brugere på et program

Jeg kører Windows XP med 2 brugere, og hvis jeg henter mails som bruger1 i outlook kan det ikke ses i outlook når jeg åbner som bruger2.

Kan man få outlook eller XP til at sørge for at når man henter mails ligger alle mails under begge brugere?
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. juni 2003 - 09:16 #1
Jeg går ud fra, at du har 2 seperate brugere, som logger ind med en eller anden form for brugernavn og password, hver gang Outlook startes. Hvis det er tilfældet, og de begge skal modtage de samme mails, bliver du nok nødt til at lade dine mails ligge på mailserveren (kan sættes under kontoindstillingerne) og derefter sætte kontoen op på begge profiler.

Det er lige umiddelbart den eneste løsning jeg kan komme på.
Avatar billede questioner Nybegynder
13. juni 2003 - 09:49 #2
Jeg har 2 brugerkontoer i Windows XP som jeg logger ind med. Så åbner bruger1 mailen og henter f.eks. 2 mails. Senere logger bruger2 ind på PC'en men han vil ikke se de 2 mails der kom ind på bruger1 kontoen. Kan det lade sig gøre at se de 2 mails som bruger1 hentede på bruger2's konto via en opsætning?
PS det er samme emailkonto der skal hentes på hver sin login i XP.
Håber det er forståeligt dansk jeg har skrevet
Avatar billede rbn Nybegynder
13. juni 2003 - 09:54 #3
Du kan også gør det så de begge bruge denne samme lagringsmappe. Der er kun den ene ulempe at der kun er en afgange der kan bruge mappen.

/René
Avatar billede questioner Nybegynder
13. juni 2003 - 10:19 #4
Til rbn
Hvad mener du med afgange!
Avatar billede rbn Nybegynder
13. juni 2003 - 10:22 #5
He he der skulle have stået adgangen. Det vil sige at der kun er en bruger den kan bruge Outlook. Men det skulle heller ikke have den store betydning da det er på samme manskine.

/René
Avatar billede questioner Nybegynder
13. juni 2003 - 10:40 #6
Det skulle helst både være bruger1 og bruger2 der skal sende/hente fra samme PC med samme emailkonto, men med 2 brugerkontoer i XP!
Avatar billede rbn Nybegynder
13. juni 2003 - 10:41 #7
Det er også muligt, de kan bare ikke være logget på på samme tid, eller retter bruge Outlook på samme tid.

/René
Avatar billede questioner Nybegynder
13. juni 2003 - 12:33 #8
Nu har jeg fundet ud af at det kan lade sig gøre! Hvordan opsætter jeg så Outlook til at det kan lade sig gøre?
Avatar billede rbn Nybegynder
13. juni 2003 - 13:09 #9
Du gå ind i funktioner - instilliger - vedligeholdes - lagringsmappe, og henviser til samme mappe.

/René
Avatar billede rbn Nybegynder
13. juni 2003 - 13:10 #10
!Husk at gemme gamle mails!.

/René