Avatar billede design Nybegynder
12. juni 2003 - 19:59 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Vil I åbne mine spørgsmål igen?

Hej Coadminer

Vil den af jer (eller en af jer) være sød at åbne mine spørgsmål igen. De er lukkede efter en af jer smed mig ud pga. regler.
Admin har åbnet min konto igen efter at jeg har henvendt mig.
Jeg ser ikke at reglerne er overtrådt, det er ikke ens spørgsmål, og løsningerne er heller ikke umiddelbart ens.
De er måske oprettet i en forkert kategori - hvis de er, så vær sød at flytte dem dertil hvor I synes de hører hjemme.

med venlig hilsen

design
Avatar billede design Nybegynder
12. juni 2003 - 21:35 #1
Til den admin som slette min konto:
Der er 10 points til dig for at løse et problem du selv har lavet.
Det er da noget nyt, ikke?

Det tog kun 20 minutter at blive smidt ud for ingenting. Det tager tilsyneladende meget længere tid at få åbnet spørgsmålene igen, selvom de blev lukket uretmæssigt.
Hvor lang tid skal der mon gå?
Avatar billede admin Novice
12. juni 2003 - 22:22 #2
De pågældende spørgsmål bliver ikke åbnet. Der er i mine øjne tale om 1 spørgsmål. Husk at oprette i den korrekte kategori.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. juni 2003 - 22:25 #3
Hvordan kan det være ét spørgsmål, når svarene er afgørende forskellige, og det samtidig er usansynligt det er samme person der kan svare på alle spørgsmålene?
Avatar billede design Nybegynder
12. juni 2003 - 22:37 #4
Jeg har points til den der ledte mig til 200 svenske ord, men kan ikke give dem da spørgsmålet er lukket. Jeg har fundet 100 tyske og 100 franske, men 100 er ikke nok og jeg er ikke så sikre på hvor gode de er.
Hvad med bare at åbne spøgsmålene? De kan være særdeles relevante for andre brugere af eksperten da de skal bruges til filtrering af mails, altså genkendelse af spam og andet.
Desuden glemte jeg holland.
Men jeg giver selvfølgelig gerne 200 points til den der kan svare på det hele.
Avatar billede design Nybegynder
12. juni 2003 - 22:40 #5
Og så er der det med kategorien.
Hvis ikke spørgsmålene skal være under eksperten/generelt
hvor skal de så være?
Avatar billede exp Juniormester
12. juni 2003 - 23:05 #6
Fri debat måske... :-)
Avatar billede design Nybegynder
12. juni 2003 - 23:19 #7
Ja, det vi har nu er debat, men det var jo ikke lige det der var meningen med spørgsmålene. Det var vel en række spørgsmål af generel art til eksperten.
Derfor eksperten/generelt.

Er der nogen der har bedre forslag?

Enten tager jeg meget fejl, eller også er jeg bare for uvidende til at få lov til at stille spørgsmål?
Avatar billede exp Juniormester
12. juni 2003 - 23:22 #8
Den bedste jeg kan komme på (ud over fri debat) er www.exp.dk/kat/151 (Generelt IT -> Andet)
Avatar billede popsy Novice
12. juni 2003 - 23:23 #9
Eksperten/Generelt er jo beregnet til emner der handler om Eksperten ;)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. juni 2003 - 23:24 #10
ok hvis vi sådan rent semantisk kigger på kategorierne...

f.eks. er der en kategori ved navn : programmering/java

hvad antyder det så om kategorien... ifl. min bedste overbevisning er der hér tale om en kategori der handler om programmering, og mere specifikt, om javaprogrammering....

ser vi så på kategorien eksperten/generelt har vi så på samme måde at gøre med en kategori der burde omhandle eksperten og mere specifikt generelle ting vdr. eksperten...

:) håber du kan se problemet :)

/Jelzin
Avatar billede design Nybegynder
12. juni 2003 - 23:37 #11
Jeg sidder og tænker over udtrykket 'spørg eksperten'... sådan rent semantisk.
Nogle ord er ikke helt konsistente semantisk set, især ikke kraftige og altomfattende ord som både ekspert og generelt er.
Men lige nu befinder vi os helt sikkert under fri debat.

exp > Generelt IT / Andet? tja, hvorfor ikke. Jeg synes dog ikke at det lige virker umiddelbart indlysende. Information er det jo, men teknologi?..

popsy > kan det ikke klares enten under forslag eller fri debat? Enten er det vel det ene eller også det andet. Mine spørgsmål er ialtfald hverken debat eller forslag.

jelzin101 > Og nej, jeg kan ikke se problemet andet end er der er en vis uvilje og irrititation fra adminerne over de dumme brugere.
Avatar billede design Nybegynder
12. juni 2003 - 23:41 #12
Og hvor synes I så at jeg skal anbringe spørgsmålet om de 200 oftest brugte hollandske ord?
Kan vi få en rask afstemning?

Og kan jeg tillade mig at slå mine spørgsmål fra tidligere sammen med det hollandske, og stille det/dem igen uden at blive smidt ud igen?
Avatar billede exp Juniormester
12. juni 2003 - 23:44 #13
Mit bedste bud er www.exp.dk/kat/151 (Generelt IT -> Andet)
Avatar billede popsy Novice
12. juni 2003 - 23:52 #14
Eller Fri Debat.
Avatar billede design Nybegynder
12. juni 2003 - 23:56 #15
popsy du er grineren ;-)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. juni 2003 - 23:57 #16
design>> nu var mit "håber du kan..." egentligt blot et retorisk spørgsmål til 12064051 - og henviste til hvorvidt du var istand til at se problemet i kategorien du havde valgt. jeg har, i dette tilfælde, hverken tid eller lyst til at diskutere ikke faktuelle ting, så hvorvidt du mener der er ulyst/uvilje blandt admins er mig, for så vidt flintrende ligegyldigt -jeg prøvede blot at afhjælpe et problem du havde med kategoristrukturen.

"Nogle ord er ikke helt konsistente semantisk set, især ikke kraftige og altomfattende ord som både ekspert og generelt er."

ville jeg egentligt ikke kommentere på, men jeg tror nysgerrigheden har overtaget når jeg spørger : "hvad dælen snakker du om" ?

/jelzin.
Avatar billede popsy Novice
13. juni 2003 - 00:01 #17
design> Jeg vil sætte pris på en forklaring!
Avatar billede design Nybegynder
13. juni 2003 - 00:01 #18
Og hvordan i alverden have I tænkt jer at jeg nogensinde skal kunne komme af med mine over 6000 points når det foregår på denneher måde. Det bliver da vist lidt svært. Nå men, pyt, jeg beholder dem bare til en anden gang.
Jeg har hørt at man er ved at udvide eu. Det skal nok give anledning til mere østeuropæisk spam, og så får jeg måske brug for at spørge om polsk og tjekkisk, russiske ord også. Hvis det altså er i orden med jer.
Avatar billede design Nybegynder
13. juni 2003 - 00:12 #19
jelzin > når man siger: spørg eksperten...
så er det vel naturligt at kigge under eksperten hvis alle andre kategorier virker forkerte (for specifikke/tekniske). Det er vel også naturligt at kigge under generelt (der må siges at være altfavnende).
Orden eksperten er vel også altfavnende da det jo er ubestemt.

Iøvrigt kan jeg ikke forstå hvorfor der skal være så meget ballade over 8 skaldede spørgsmål. Med 6000 point har jeg vel lov at stille nogen, ikke?

Og til de sure: prøv i morgen at gå ud i solen og fraterniser med nogen af det modsatte køn. Det luner. Op med humøret!
Avatar billede design Nybegynder
13. juni 2003 - 00:17 #20
popsy > ordet debat bruger man når man dikuterer noget. Fri debat kan betyde enten at emnet er frit eller at alle kan deltage, eller begge dele.
I mit tilfælde ønskede jeg ikke at debatere da jeg stillede spørgsmålet, derfor anbragte jeg det ikke under fri debat.
Er det forklaring nok?
Avatar billede design Nybegynder
13. juni 2003 - 00:20 #21
jelzin > hvis man får et ordenligt og ærligt svar på et 'retorisk' spørgsmål, så er det ikke pænt at bruge ord såsom 'flintrende ligegyldig'.
Sig mig er du også coadmin?
Avatar billede popsy Novice
13. juni 2003 - 00:23 #22
design> Din fortolkning af ordet debat er egentlig ikke særlig relevant her. Det drejer sig her om hvordan Eksperten bruges, og der ville dine spørgsmål passe fint ind i Fri Debat.
Avatar billede design Nybegynder
13. juni 2003 - 00:28 #23
popsy > 'min fortolkning'? Jeg opfatter ellers min opfattelse af ordet debat som rimeligt bogstavelig, men det er måske helt forkert? Måske skulle jeg lige slå op i ordbogen så jeg kan se hvad det egentlig betyder.

Næh, søreme. Du tager fejl popsy! Fri debat er det vi har lige nu.
Lidt ligesom læserbreve til en avis.
Avatar billede popsy Novice
13. juni 2003 - 00:30 #24
Design> Hvad ønsker du med denne debat? At lave ballade?
Avatar billede design Nybegynder
13. juni 2003 - 00:34 #25
popsy > at få mine spørgsmål åbnet!
Avatar billede design Nybegynder
13. juni 2003 - 00:39 #26
popsy > og hvis jeg som sidegevinst kunne få adminerne til at tale ordentligt til folk der er dummere end dem selv, så ville det jo også være et plus - også for adminerne.
Men nu du spørger så er jeg da også nysgerrig for at vide hvor mange adminer der deltager i denne debat. vær sød at underskrive jer med den rette titel, så man kan se hvem I er.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. juni 2003 - 06:44 #27
design, well... uanset "fortolkninger" af "fri debat", er kategorien "Fri Debat" nu beregnet til omtalte type spørgsmål.

Eksperten er et forum til udveksling af IT viden. Alle typer spørgsmål der ikke umiddelbart hører ind under begrebet IT (eller endda "seriøs IT"), skal placeres i kategorien "Diverse/Fri Debat"

Har du kategorioversigten på forsiden af Eksperten, og fører musen hen over hovedgruppen "Diverse", vil du kunne se følgende: "Spørgsmål mv. der ikke ligger inden for Ekspertens fokusområde".  Denne kategori har en række specificerede subkategorier. Alt der ikke umiddelbart passer i disse subkategorier, hører hjemme under "Fri Debat".

Da spørgsmål om oftest fremkommende ord ikke er IT relaterede, og der ikke findes en anden subkategori der passer under "Diverse", er "Fri Debat" den korrekte kategori for dine spørgsmål. (Her kunne nogle måske fristes til at ordkløve, da man kan få utroligt meget til at gå ind under begrebet IT/Informations Teknologi. Men dette hører ikke under Ekspertens fortolkning af begrebet, og det er den fortolkning der er gældende her på sitet).

Til slut lige for at redegøre for kompetencen i mine "fortolkninger" af kategoribrugen - Det var mig der i sin tid stod for udarbejdningen af kategoristrukturen. Så jeg mener jeg er kompetent til at vide hvordan den skal benyttes ;)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. juni 2003 - 06:44 #28
(jeg vil lige tilføje, at jeg stadig ikke forstår hvorfor spørgsmålene skulle lukkes)
Avatar billede lrd Nybegynder
13. juni 2003 - 10:32 #29
Jeg bliver nok ikke mere berømt på E med denne bemærkning :-)

Men jeg holder fuldstændig med admin i denne sag! Som jeg har sagt tidligere kunne alle disse spørgsmål godt presses ind under samme tråd. Havde jeg f.eks. 7 spørgsmål omkring RAM opretter jeg da da ikke som enkelte spørgsmål vel!

1. Hvor sidder mine RAM?
2. Hvad farve har de?
3. Hvormange mhz er de på?
4. Kan de fåes i gule?
5. o.s.v.

Han kunne jo belønne for hvert rigtige svar i samme tråd dog uden at skulle give 60 point pr. stk. Det er da fuldstændig latterligt at lamme en hel side men de indlæg som jeg som admin synes handler om det samme(dog et andet sprog)
Håber ikke jeg lød for mavesur :-)

MvH Lrd
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. juni 2003 - 13:40 #30
Jeg mener nu slet ikke de to situationer kan sammenlignes :)

I dit eksempel, er det meget sansynligt at samme person besvarer alle delspørgsmål. Nemlig en person med forstand på ram.

I omtalte situation, er det næppe én person der har check på 7 forskellige sprog der vil svare. Det er én person der har tjeck på tysk, én der har tjeck på italiensk og i den dúr. Det er dét der er min lille "kæphest" her. De enkelte "delspørgsmål" er rettet mod forskellige svarere. Derfor er det korrekt at splitte dem ud. Optimalt er der kun ét svar - og dermed ét accepteret svar - pr. spørgsmål.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. juni 2003 - 13:42 #31
Et tænkt eksempel:

Jeg har 3 computere... en Mac, en PC og en AS/400. Hvordan reinstallerer jeg dem?

Alle omhandler det samme... dog på forskellige "sprog"... Måtte jeg ikke oprette 3 spørgsmål her, tvivler jeg på kompetente svar.
Avatar billede lrd Nybegynder
13. juni 2003 - 13:47 #32
Synes her har været ævl nok i dag så pakker mine sydfrugter og blander mig udenom :-)

Ha det godt Nanoq

MvH Lrd
Avatar billede design Nybegynder
13. juni 2003 - 15:34 #33
nanoq > siden det er dig der har lavet kategoristrukturen må jeg anerkende diverse/fri debat og samtidig foreslå diverse/frie informationer.
Tak for din sobre måde at kommunikere på.

lrd > du er komplet uegnet som coadmin.

Jeg må vist se i øjenene at spørgsmålene ikke bliver åbnet.

Jeg mener at en admin skal få tingene til at glide lettere, det gør man ikke her. Man skaber bare problemerne selv. Og når man får svar på tiltale så hyler og skriger man som en flok gamle koner fra monthy phyton, der er med til en stening. Eller de skøre riddere 'det er en heks - se selv pap-næsen'. 'Lad os smide den i vandet - hvis den drukner var det ikke en heks, hvis den overlever skal den brændes.'
Fremfor at hjælpe lidt til og bare flytte spøgsmålene til rette kategori.
Marx sagde 'magt korrumperer' - og han har jo ret! Ialtfald her.
Avatar billede popsy Novice
13. juni 2003 - 15:40 #34
Hehehe, design jeg vil tillade mig at returnere din "kompliment" fra tidligere, du er da for grineren :D
Avatar billede lrd Nybegynder
13. juni 2003 - 15:43 #35
Gider slet ikke bruge tid på at kommentere så latterlig en tråd du smider!

Hver sin mening ikke sandt!
Avatar billede design Nybegynder
13. juni 2003 - 15:54 #36
lrd: 13/06-2003 13:47:18    Synes her har været ævl nok i dag så pakker mine sydfrugter og blander mig udenom :-)
lrd:  Gider slet ikke bruge tid på at kommentere så latterlig en tråd du smider!

lrd > det er da muligt. men det river vist alligevel stadig lidt i dig, hva?
er du vant til at få ret eller er du bare ikke vant til at folk siger dig imod?
Hvor har du ondt? Hvorfor bruger du hele tiden ord såsom latterlig og lam?
Det understreger jo bare hvor uegnet du er i et forum.

popsy > @;-  en rose er en rose er en rose

nanoq > ***** (fem stjerner)
Avatar billede lrd Nybegynder
13. juni 2003 - 15:59 #37
Lad nu være med at blive ved med at puste til ilden ok!!

Brug hellere dine krafter på at hjælpe folk med deres problemer herinde istedetfor det ævl du bliver ved med at sprede ud. Du har din mening om mig og det er fint men lad for pokker da være med at blive ved med at udgyde det og generer andre med dette. Har du et problem med mig så anmeld mig istedetfor ok!
Synes sq godt nok det er ved at være lidt ensformigt at høre på. Det mider sq efterhånden om en sypigeklub det her forum. Kunne en coadmin ikke snart sætte en stopper for det her bavl

MvH Lrd
Avatar billede design Nybegynder
13. juni 2003 - 16:13 #38
lrd > det ligger ikke til mig at anmelde folk medmindre det er sidste udvej. Indtil det er bevist tror jeg på dialog. Også selvom den man kommunikerer med folk der hele tiden modsiger sig selv og bruger ord såsom latterlig, lam, og ævl og bavl.
Det var ikke for at genere nogen at jeg oprettede spøgsmålene, men jeg må da indrømme at jeg også synes at diskussionen er ensformig. Vi kommer jo ikke videre. Med hensyn til dit sprogbrug, så vil jeg karakterisere det som spam med triggerordene: ævl, sprede ud, udgyde, sq, bavl, latterlig og lam.
Admin burde kigge lidt på om han vil være ansvarlig for dit sprogbrug.
Husk også at ingen beder dig om at deltage i diskussionen, så hvis du ikke vil diskutere så synes jeg at du skulle lade være. Det er det bedste og nemmeste.

Desuden mener jeg at jeg har hjulpet masser af folk herinde i tidens løb, uden at svine dem til samtidig.

Kom igen lrd
Avatar billede lrd Nybegynder
13. juni 2003 - 16:15 #39
Dette er bare en del af mit sprog og kan det genere dig må du da meget undskylde. Tror du ikke vi skal holde nu for det her føre ingen steder hen vel!
fortsat god dag

Lrd
Avatar billede design Nybegynder
13. juni 2003 - 16:21 #40
lrd > du modsiger dig selv, og du gentager dig selv. er det spam?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. juni 2003 - 09:31 #41
Design>>Havde du startet med at forklare hvad det skulle bruges til, altså et spamfilter, og oprettet det i sikkerheds kategorien, samt kun oprettet et spørgsmål, så tror jeg meget ballade kunne være blevet undgået, som tingene ser ud nu, ligner det en skyttegravskrig som du på forhånd er dømt til at tabe, da Admin har det sidste ord, uanset alle andres meninger og argumenter.
Så lav dog et nyt spørgsmål, der er noget mere beskrivende omkring hvad det skal bruges til, og glem alt om denneher diskussion.*S*
Avatar billede design Nybegynder
14. juni 2003 - 16:28 #42
fromsej > sikkerhedskategorien, tja, tror du det var gået anderledes der?
Og du har da sikkert ret i alle tre ting, men det betyder jo at man skal være expert i at stille spørgsmål hvis man vil bruge eksperten.
Skyttegravskrig? Du får det til at lyde som om eksperten er en slags krigsspil (hvad man godt nogengange kan få en fornemmelse af).

Det er ærgeligt.

Iøvrigt har jeg imellemtiden (ved hjælp af andre eksperter) får svar på mine spørgsmål, uden så meget vrøvl.

Nanoq får de 10 points som symbol på sin overlegne nøgternhed. Nanoq burde være admin i stedet for admin.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. juni 2003 - 16:32 #43
Design>>Ja, det tror jeg, fordi så havde vi kunne se et formål med spørgsmålene, hvilket vi ikke kunne i deres oprindelige form.
Med skyttegravskrig mente jeg nu bare at fronterne var trukket meget skarpt op.
Det glæder mig da, at du har fået den hjælp du efterlyste.