Avatar billede lrj Nybegynder
26. august 1999 - 13:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2 netkort med samme MAC adresse

Jeg ved der findes en anekdote om det, men nu er det altså sket for mig. Jeg har 2 Intel EthernetExpress Pro 10 ISA netkort med samme MAC adresse (00 AA 00 66 01 06). Hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
26. august 1999 - 13:59 #1
Det kan umuligt være sandt!!!

Tjek efter igen....Prøv evt. med kun 1 netkort i maskinen afgangen...og noter derefter mac adressen....

Ellers skal du vist omgående ringe til Intel!
Avatar billede svindler Nybegynder
26. august 1999 - 14:32 #2
Har du købt kortene billigt? Det kan være kort, der er fremstillet af en "pirat". Han har måske kopieret rom'merne fra en håndfuld kort, og satset på at kortene blev spredt tilfældigt, så ingen fik samme rom-kopi.
Avatar billede lrj Nybegynder
26. august 1999 - 14:37 #3
Jeg _har_ haft kortene sat i en af gangen - med opsætningsprogrammet som kan hentes på Intels hjemmeside rapporteres de begge til at have samme mac - og hverken NT eller Linux kan køre med begge kort på samme tid.

Ja, kortene var billige, og de er købt brugt, men ved at checke chips og produktnumre har jeg fået verificeret at det _er_ originale Intel kort. Ellers er der en der er gået meget langt for at skjule det...

Well, er det muligt at ændre på en mac-adresse?
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
26. august 1999 - 14:40 #4
Jeg vil anbefale dig at kontakte Intel....Jeg tror de er meget interreseret i at vide hvis der er nogen der lave pirat udgaver af deres netkort!!
Avatar billede lrj Nybegynder
26. august 1999 - 14:44 #5
Well, kortene er gamle, og ikke ens - desuden er de brugte, og jeg ved ikke hvor mange mellemled der har været... Det drejer sig om ISA-kort. Hvor stort er piratmarkedet for det?
Avatar billede bjarne73 Nybegynder
26. august 1999 - 15:33 #6
Du kan ikke ændre MAC-adressen!
Avatar billede svindler Nybegynder
26. august 1999 - 16:31 #7
Du har nu tre muligheder:

1) Kopier rom'en, find ud af, hvor mac-adressen står, ret den og brænd en prom. (kryds fingre for, at de ikke har lavet checksum eller lignende tricks)
2) Brug en modificeret driver, der kan lave tricks med at sende data med en fake mac-adresse. Der er sikkert lavet noget i linux-cracker miljøet, du kan arbejde videre på, hvis du er kernel-hacker.
3) Lad være med at bruge kortene på samme ethernet.

Personligt ville jeg vælge 3 og forære det ene kort væk, så jeg var sikker på, at jeg ikke igen kom til at bruge dem samtidig.
Avatar billede lrj Nybegynder
26. august 1999 - 16:36 #8
Svindler> Jeg tror du har ret, og mulighed 3 er nok den bedste... Nogen der vil købe et Intel EthernetExpress Pro 10mbit billigt? ;-)

Just kidding, jeg finder nok ud af noget. Svindler, hvis du laver et svar, skulle dine points være sikret.

Tak for hjælpen alle sammen...

/Laust Jensen
Avatar billede svindler Nybegynder
26. august 1999 - 16:48 #9
Hvis du bor i nærheden af Birkerød, kan du komme forbi og bytte kortet til et gammelt 3Com Etherlink II kort, jeg har liggende i en kasse.
Det virkede sidst, jeg brugte det (ca 3 år siden).
Avatar billede lrj Nybegynder
26. august 1999 - 16:52 #10
Desværre, er bosiddende i Århus, så det kan nok ikke betale sig. Men tak for tilbuddet ;-)

Right, mig ud og købe et andet kort...
Avatar billede lj Nybegynder
01. september 1999 - 20:17 #11
Ier nogle bandter alle sammen????