Avatar billede flashmadsen Nybegynder
12. juni 2003 - 18:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvorledes angives format for visning af Dato i Windows taskbar ur

Hej folkens

Jeg savner lidt NT's visning af både ugedag og dato når man holder musen over uret i taskbar.

Min XP viser bare "12. juni 2003". Jeg ville gerne have den til at vise "Torsdag den 12. juni" istedet.

Jeg har kigget lidt i registrerings databasen under Internationale settings uden held. Da jeg har spurgt alle jeg kender uden held, spørger jeg nu jer :-)

-FlashMadsen
Avatar billede jonbdk Nybegynder
12. juni 2003 - 18:29 #1
Kontrol panel - Dato & tidsindstillinger
Avatar billede jonbdk Nybegynder
12. juni 2003 - 18:30 #2
Så vidt jeg husker udvider den også selv til at vise dagens nanvn alt efter plads. Hvis du fx ikke har mange ikoner i tray, men bruger to linjer så der er plads mener jeg den gør det automatsik - men jeg erikke sikker
Avatar billede jonbdk Nybegynder
12. juni 2003 - 18:31 #3
hmmm så vist ikke spørgsmålet rigtigt  - havde ikke set, at det var tooltip'et du ville ændre - så duer mine svar nok ik :-) Sry
Avatar billede flashmadsen Nybegynder
12. juni 2003 - 18:42 #4
Jeg kan lave proceslinjen om så den fylder 3 linjer (yack) for at se det. Men som jonbk siger er det tooltippet jeg leder efter.
Avatar billede flashmadsen Nybegynder
12. juni 2003 - 18:43 #5
10 point mere hvis nogen skulle kunne fixe dette :)
Avatar billede schoesler Nybegynder
12. juni 2003 - 19:27 #6
long dato format skriver du "dddd. MMMM yyyy"

Kontrol format
Regional settings
costumize
data
long date format
Avatar billede schoesler Nybegynder
12. juni 2003 - 19:27 #7
dddd.mmmm.yyyy
Avatar billede schoesler Nybegynder
12. juni 2003 - 19:30 #8
undskyld skal se sådan ud, det gik lidt for stærkt
dddd dd MMMM yyyy
Avatar billede schoesler Nybegynder
12. juni 2003 - 19:30 #9
så viser den torsdag 12 juni 2003
Avatar billede soda Nybegynder
12. juni 2003 - 19:42 #10
Jeg er enig med schoeler her. Har lige testet det.

Har aldrig før lagt mærke til det, da jeg aldrig har brugt Engelsk Windows. Sjovt... nu hvor jeg ved det, så skal det da bruges.. ihhhh :o)
Avatar billede flashmadsen Nybegynder
12. juni 2003 - 19:45 #11
DDDD DD. MMMM åååå så viser den "torsdag 12. juni 2003" - tæt nok på svaret til at du får point :)..

Mangler kun at finde ud af hvordan jeg får "torsdag" til at blive "Torsdag" og får tilføjet "den 12."
Avatar billede schoesler Nybegynder
12. juni 2003 - 19:58 #12
DDDD 'den' DD MMMM åååå
Avatar billede flashmadsen Nybegynder
12. juni 2003 - 21:11 #13
Woohoo :)