Avatar billede mesa Nybegynder
03. december 2000 - 13:51 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

TNT2 M64 grafikkort brændt af?

Hej!
Håber I kan gi\' et kvalaficeret svar på hvad der er sket med mit grafikkort:

Jeg skulle have ny harddisk installeret i kabinettet. Jeg fik kabinettet skilt ad, jeg tog alle kabler ud af kabinettet, blandt andet også skærm kablet. Skærmen stod på stand by (var derved nærmest slukket) og selve computeren var selvfølgelig slukket. Da jeg så ville sætte kablet til skærmen i kabinettet igen gik der 2 små gnister fra kablet til kabinettet og da jeg prøvede at tænde for computeren kom der nogle lyde (jeg har fundet ud af at lydene betyder der er noget galt med grafikkortet) og skærmen var sort. Derefter satte jeg mit gamle grafikkort i og det hele virkede fint. Jeg prøvede derefter igen at sætte det nye (og formentlig ødelagte) grafikkort i, men det virkede stadig ikke.

Er mit grafikkort \"brændt af\"?
Kan dette redes?
Er det dækket af garantien?
Avatar billede cstern Nybegynder
03. december 2000 - 13:57 #1
hvis du ikke fortæller hvad du har gjort er der en rimelig chance for forhandleren kan bytte det.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. december 2000 - 13:59 #2
Hmm.. det er ikke nødvendigvis ensbetydende med at dit skærmkort er brændt af.. men hvad er det egentlig vi taler om for et kort, og hvad er maskinens andre enheder? -Skærmkortet er kun dækket af garanti, hvis din computer er under et år gammelt eller omfattet af en ekstra, forlænget garantiperiode.
Avatar billede __dalle Nybegynder
03. december 2000 - 14:09 #3
1. Ja dit grafikkkort har sikkert fået en skade ved denne håndtering (desværre)
2. Nej kan sikkert ikke betale sig at reparere dette - nyt skal sikkert installere - på nær du kender nogle der er fingernemme og nysgerrige ang. elektriske komponenter.
3. Nej det er ikke dækket af garantien - da du har håndteret komponenten forkert.
Avatar billede __dalle Nybegynder
03. december 2000 - 14:16 #4
tillæg til 3. som cstern skriver - HVIS du fortæller hvad du har gjort ........
Avatar billede mesa Nybegynder
03. december 2000 - 15:11 #5
Det er et Guillemot TNT2 M64 TV-out, ellers har jeg to IBM harddiske i, P2 333, 128 mb ram, kan det bruges?

Hvis jeg skal have ny.
Hvilket er bedst(hvis begge er henholdsvis 3D Prophet og 3D Prophet II fra Guillemot)??:

GeForce 256
GeForce2 MX

begge med 32 mb!
GeForce2 MX er jo billigst
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. december 2000 - 15:21 #6
Forudsat at 256\'eren ikke bruger DDR RAM, så er GeForce2MX faktisk det bedste valg af de to.
Avatar billede __dalle Nybegynder
03. december 2000 - 15:49 #7
Begge kort kan sagtens tage pusten fra din computer - grafikkortet bliver i begge tilfælde ikke flaskehalsen. GeForce2 vs GeForce 256 - forskellen i performance med de 2 kort er forsvindende lille -det er kun FPS nørder der vælger det korrekte kort - for at få 2-3 mere FPS ud i 3D spillene. Og bemærk -det kræver en større computer for at kunne se den forskel.
Avatar billede mesa Nybegynder
03. december 2000 - 22:25 #8
Hej __dalle  og xtom` tak for svarene!

I har hermed fået Jeres points!