Avatar billede gumphfy Nybegynder
12. juni 2003 - 16:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ændring af ens ikoner

jeg har nu prøvet i flere dage på at ændre mine ikoner.
jeg har downloaded et theme fra http://www.jonmega.com/~iceman/vs
der efter sigende skulle fungere og se ud som en Mac OS X, selve themet virker også godt nok, men der medfølgte en .zip fil med en masse ikoner, der er både til kontrol panelet og de mest alm. ikoner inde i kontrol panelet, drev iconer osv.

jeg har dog fået ændret ikonerne på denne computer, andre computere, dokumenter og papirkurven.

men jeg ved ikke hvordan jeg skal ændre de andre ikoner.
selv ikonerne i treybaren kan blive ændret (hvis jeg ellers kan få dem til det!!)

hvis der er noget det er bekendt med dette problem og har en løsning er i mere end velkommen til at svare!!

på forhånd tak1 ;)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juni 2003 - 00:52 #1
Hvilket styre-system ?

/victor-1
Avatar billede gumphfy Nybegynder
19. juni 2003 - 00:56 #2
windows XP
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juni 2003 - 03:08 #3
Har jeg forstået dig rigtigt, hvis jeg tror du absolut vil bruge det program du har downloadet.
For ellers er det jo nemt at ændre udseenet på alle ikoner.

/victor-1
Avatar billede gumphfy Nybegynder
19. juni 2003 - 21:55 #4
det jeg har downloaded er et desktopx theme, men der følger ikoner med hvilke jeg gerne vil bruge.
det kan godt ske at det er nemt, men hvordan er det nemt? hvordan gør jeg det nemt?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juni 2003 - 23:34 #5
I Win XP kan du ændre udseende på alle ikoner.
Gør følgende:

Højreklik på det aktuelle ikon - vælg i menuen "Egenskaber" - klik på fanebladet "Tilpas" - klik på knappen "Skift ikon" - resten gi'r sig selv.

Du kan endda vælge et "usynligt" ikon, f.eks. en usynlig mappe til dine private ting. Se hvordan her http://www.bestguide.webbyen.dk - klik på "Tips & Tricks" i menuen.

Håber du kan bruge dette til noget :o)

/victor-1
Avatar billede gumphfy Nybegynder
20. juni 2003 - 10:51 #6
det er ikoner der er gældene for alle ikoner fx. .jpg .exe .htm osv.
man kan ikke æandre udseenedet på disse ikoner, ved at højre klikke på den og vælge tilpas. for den fane eksisterer slet ikke.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juni 2003 - 13:29 #7
Sorry - så har jeg misforstået dig og kan ikke hjælpe dig videre :o(

/victor-1
Avatar billede gumphfy Nybegynder
28. april 2005 - 19:43 #8
k, sent O.o
Avatar billede kimhauritz Nybegynder
10. oktober 2009 - 19:29 #9
Hej har selv lige haft blå ikoner har taget mig 3dg at finde ud af hvordan jeg kom af med dem igen..Men du skal højre klik på skrivebordet tryk på egenskaber og på udseende tryk på Avanceret tryk på element og vælg 3D Objekter og ok så skulle de blå ikone være VÆK.................kim........................