Avatar billede gl_nok Nybegynder
12. juni 2003 - 15:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dato ved brevfletning

Jeg forsøger at brevflette fra et exel ark til et word dokument. Problemet er at når man ser de flettede breve bliver datoer fra exel vist i amerikask format (1 juni 2003 kommer som 6-1-2003)
Indstillinger for både exel word og windows (alle xp versioner) er sat til dansk.
Nogen der har en ide om hvad der er galt eller et parameter man under fletkoden skal skrive for at få det i dansk format ?
Avatar billede bitphil Nybegynder
12. juni 2003 - 16:06 #1
{ MERGEFIELD  dato  \@ "d-MM-yyyy HH:mm"  \* MERGEFORMAT }
giver dig f.eks en dansk formatering.
Højreklik på fletfelt og klik feltkoder til/fra.
Du kan læse mere om formateringen i midten af http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/support/word/usage/fields/GeneralSwitches.asp
Avatar billede bitphil Nybegynder
12. juni 2003 - 16:10 #2
Hvis du vil have formeteringen som ovenstående 1 juni 2003, skal du bruge koden "d. MMMM yyyy" .
Jeg har tilladt mig et punktum efter 1.
Avatar billede gl_nok Nybegynder
12. juni 2003 - 16:24 #3
Problemet er at selv med den kode kommer den med engelsk formatering. Det vil sige at der på en eller anden  måde bliver byttet om på de to tal i kommunikationen mellem exel og word. Det ser ud tyil for mig det er en bug.
Jeg har forsøgt så at bytte om på dd og MM i mergeformattet og det fungerede skisme, Lige indtil jeg prøvede med en dato der var større end 12 :-(
Avatar billede bitphil Nybegynder
12. juni 2003 - 16:31 #4
Du har vel seneste SP?
Hvordan har du formateret i Excel? Måske hvis du også smider formatet på der? Og er dit felt i Excel defineret som en dato?
Avatar billede gl_nok Nybegynder
12. juni 2003 - 16:40 #5
Excel er defineret som en dato og der vises den med "dansk" format og windows står også til at bruge dansk talformat. Den der med servicepack er jeg ikke helt sikker på. Det er ikke min maskine men en kollega på arbejdet, kunne være man skulle tjekke det.
Avatar billede bitphil Nybegynder
12. juni 2003 - 18:19 #6
Har du prøvet at snyde, og lade den køre med omvendt/US talformat i Excel?
Avatar billede gl_nok Nybegynder
12. juni 2003 - 18:30 #7
jeg fandt ud af at din første løsning virkede hvis man indtaster det det rigtige sted :-)
smidder du et eller andet som et svar så du kan få point ?
Avatar billede bitphil Nybegynder
12. juni 2003 - 19:23 #8
et eller andet svar