Avatar billede jeppejp Nybegynder
12. juni 2003 - 12:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Instalere i2c-via og i2c-matroxfb

Jeg mangler disse to:

i2c-via og i2c-matroxfb

Hvordan instalerer jeg dem ?

Har prøvet at finde dem i modconf... kan jeg ikke...
Har prøvet $modprobe i2c-via

??
Avatar billede dank Nybegynder
12. juni 2003 - 13:01 #1
prøv at kigge i

# modconf

p.s. det lyder som noget lmsensors.. det er noget sh** at rode med :o)
Avatar billede jeppejp Nybegynder
12. juni 2003 - 13:03 #2
Det er lmsensors...
Er der noget alternativ hvis jeg vil finde CPU temp ???
Jeg har kigget i modconf kan sq ikke finde dem...

Jeg har haft det til at køre i RH 7.0  men nu kører jeg debian...
Avatar billede tsfts Nybegynder
12. juni 2003 - 13:14 #3
Hej

Da jeg satte det op på min debianbox hentede jeg i2c-2.7.0.tar.gz pakken som generede en del patches til min kernel, 2.4.20, som jeg så patchede og compilerede og bootede på den og og tilføjede modulerne i modconf, derefter virkede det som det burde/skulle.

/Sonni
Avatar billede dank Nybegynder
12. juni 2003 - 13:15 #4
lmsensors og alt der ligner er noget skod på linux! Det er som om at open source samfundet ikke betragter dette som vigtigt.. sikkert fordi de ikke overclocker o.s.v. i samme grad som Win folkene.. ved det ikke.. ved bare at..

Det er noget rigtigt sk** at få til at virke! :)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
12. juni 2003 - 13:15 #5
jeg gætter på at du kan modprobe lmsensors, men da det er debian skal du måske recompile din kerne hvis ikke den undstøtter det.
Avatar billede jeppejp Nybegynder
19. maj 2004 - 12:29 #6
Lukket ?