Avatar billede dammand Nybegynder
26. august 1999 - 13:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gem som ICO-fil

Er der nogle som ved om det er muligt at gemme et billed på 32x32 pixels som en ICO-fil? I givet fald hvordan gør jeg?
Avatar billede villadsen Nybegynder
26. august 1999 - 13:39 #1
En god løsning er at eksportere dit billede som et bitmap og derefter importere det i en ikon-editor som fx. Microangelo fra www.impactsoft.com

Den er skabt til at lave ikoner og har mange gode features til dette, hvorimod Photoshop ikke er specielt møntet på at lave ikoner, men udmærket kan bruges til det grundlæggende arbejde. Bagefter kan du så sikre dig at ikonet bliver perfekt i fx. omtalte program.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
26. august 1999 - 14:52 #2
Ja konverter til bmp formatet og indlæs det i et ikonprogram.

Du finder en stribe gode programmer på denne adresse:

http://www.winfiles.com/apps/98/icons-edit.html
Avatar billede chruker Nybegynder
26. august 1999 - 20:15 #3
Jeg mener at man bare kan gemme billedet (32x32 pixels, vist nok 256 farver) i bmp format, men i stedet for bmp, så kalde den ico.

Jeg prøvede lige, og det virker (W98), men om det også virker i alle andre systemer ved jeg ikke.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. august 1999 - 20:45 #4
det virkede en gang for mig da jeg havde win95
Avatar billede dammand Nybegynder
27. august 1999 - 08:59 #5
Problemet er godt nok løst. Men da der er tale om NT og 16 farver kan jeg ikke gemme filen som ICO -desværre.