Avatar billede surf Nybegynder
12. juni 2003 - 12:21 Der er 4 kommentarer

firewall d-link di-604

kan man slå firewall fra på d-link di-604
hvis ja hvordan ?
Avatar billede the_collector Novice
12. juni 2003 - 15:02 #1
Avatar billede larsmpetersen Nybegynder
19. juni 2003 - 10:46 #2
Som default er firewallen slået fra. Indstillingen finder du i web interfacet, hvor du skal klikke på Advanced fanen og derefter på Firewall knappen. Her skal fluebenet i "Enable" øverst på siden være fjernet hvis firewallen skal disables. Vær opmærksom på at der er separat indstilling for indgående- og udgående firewall. Nederst på siden kan du skifte mellem disse.
Det er en god ide at disable firewallen hvis din DI-604 har firmware version 1.62b2 (hvilket den sandsynligvis har hvis du ikke har opdateret den). I v1.62r2 virker firewallen simpelthen ikke. Hvis man f.eks vælger "Deny all except those matching following rules" og åbner en enkelt port åbnes alle porte! Jeg har haft en længere telefone- og mail konversation med Dlinks support hvor de gav mig ret i at det ikke virker. De mailede mig en firmware v1.62b6 som skulle afhjælpe problemet. Problemet er bare at firewall funktionen er helt fjernet fra v1.62b6. Derfor vil jeg FRARÅDE alle som har brug for en router med firewall at købe DI-604. Har man kun brug for en router er den derimod helt OK.
Avatar billede the_collector Novice
10. juli 2003 - 15:03 #3
Lukketid?
Avatar billede the_collector Novice
07. august 2003 - 15:27 #4
Lukketid?