Avatar billede webberte Nybegynder
12. juni 2003 - 11:34 Der er 27 kommentarer

Prïs for eksponering af banner

Jeg er blevet kontaktet af bilbasen.dk som vil have en reklame på min hjemmeside www.toyotaextreme.dk
Hvad kan / skal det koste?
Jeg har 2500 medlemmer og ca 60K besøgende pr. måned iflg. Chart.dk
Aner INTET om det, så har I nogle bud på pris pr. klik, pr. fremvisning eller bare en fast pris for et banner på en eller flere sider?

Alle gode idéer modtages med kyshånd (og 30 point :-))
da jeg ikke aner hvor vi ligger rent prismæssigt

Mvh. René Godskesen
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
12. juni 2003 - 11:45 #1
Hej prøv at kigge her:

http://www.eksperten.dk/spm/70623

Her er nogle links til firmaer som kan klarer opgaven for dig så du ikke selv skal lave systemet osv...

Prøv så bagefter at søge her på exp.dk og se hvad de forskellige folk har af meninger om de firmaer...

Vh. Thomas Nielsen
Avatar billede webberte Nybegynder
12. juni 2003 - 11:51 #2
Jo, men ovenstående firmaer har jo nogle specifikke firmaer i 'stalden', så de laver vel ikke individuelle løsninger til f.eks. mig fordi jeg gerne vil lave noget sammen med bilbasen... og hvis de gjorde.... så er det vel vildt dyrt... eller hvad?
Det er måske meget normalt at eksponere sine bannere via firmaerne på ovenstående link?
Avatar billede greatdane Nybegynder
12. juni 2003 - 11:53 #3
Jeg har ikke noget godt svar til dig, men af hensyn til andres gode input har jeg et spørgsmål: Er der tale om et fast beløb pr. måned, eller skal der betales for hver visning?
  Det første er det simpleste, for her skal du ikke lave andet end at lægge banneret ind og så modtage det faste beløb.  Med det andet kan der komme diskussion om, hvordan man koder det, så der ikke kan snydes (du kunne jo lave et program, som står og laver refresh af siden hele tiden, og så har du et ekstra hit).

Undskyld forstyrrelsen :-)
Avatar billede webberte Nybegynder
12. juni 2003 - 11:56 #4
Det dér med en fast pris afhængig af antal besøgende på sitet, kunne jeg osse være ret interesseret i at høre mere om :-)
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
12. juni 2003 - 11:58 #5
Hej...

Det med firmaet er nok mere vis man vil have forskellige reklamer kørerne i sådan en banner rotation, det er hvertfald mere smart for ens brugere da man så som bruger for nogle forskellige tilbud igennem disse reklame, det er kun et eksempel.

Men du kan jo også bare tage en fast pris for et fast banner etc. du siger du har 60000 besøgende per måned. så kan du sige 2 øre pr. besøgende det vil sige
det er 2 x 60000 = 120000 øre = 1200 Danske Kroner i måneden som jo faktisk er en rimelig fortjeneste til hosting osv...

Vh. Thomas Nielsen
Avatar billede coolstar Nybegynder
12. juni 2003 - 21:39 #6
jegv ille sætte den til 8 øre pr . visning
Avatar billede coolstar Nybegynder
12. juni 2003 - 21:41 #7
jeg har erfarring med det salg af bannere og generelt marketing da jeg i mine projekter er den som står for det :)

kontakt mig på thomas@musicon.dk eller msn thomas@codevision.dk
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 20:29 #8
hey.

hvis du har 60000 unikke om mrd. så er der god grund til at tage mere end 10 tusinde kr pr mrd.
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 20:30 #9
nogle reklamefirmaer mener at en unik bruger er 6-8kr værd.
Avatar billede coolstar Nybegynder
15. juni 2003 - 20:39 #10
sohl ja det var for 3 år siden hvor man tjente kassen ved reklamer, men desværre er reklame markedet meget meget skrumbet... og der er ikke længere de gode penge i det..
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 20:46 #11
hmm ok - sjovt nok er det stadig sådan i de firmaer jeg snakker med
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 20:51 #12
fordi et marked er presset skal man ikke prostituere sig - internettet er og bliver god reklame og i den seneste undersøgelse fra rambøll(er ikke helt sikker på det var dem) kunne det læses at hovedparten af brugere på nettet brugte det til seriøse gøremål - man må sige at det at købe bil også er seriøst og et købedygtigt kundegrundlag, så jeg synes sagtens man kan være bekendt at tage gode penge for det. Husk på at priserne i de trykte medier stadigt er ret høje. Grunden til at prisen på internetbannere er faldet, er at folk i starte fejlagtigt troede at det var noget der genererede hits - det er det ikke men derimod er det med til at styrke passiv branding.
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 20:51 #13
mit bud vil derfor være at du ikke gå under 10kg for en mrd.
Avatar billede coolstar Nybegynder
15. juni 2003 - 21:13 #14
lol hvor er du naiv, self. vil reklame firmaerne sige de tjener kassen stadigvæk, et er illusion og andet er virkelighed.

markedet er mættet ligesom at der ikke er brugfor flere webdesign firmaer og it løbet er også kørt...

men spørgsmålet handler om hvor meget han kan skaffe sig pr. md og det er jo op til ham hvad han er tilfreds med...

hvis jeg havde 60k om måneden i besøgende ville jeg tage en 8 øre pr. bruger og sige 60.000x0,08 = 4800 og så lægge en lille del til så man havner på 5000...

sohl tror du jubii tjener 2 millioner om måneden i reklame indtægt ? når du tænker på hva muligheder de har - NEJ det gør de ikke...

Reklame firmaerne lover guld og grønne skove - de fuld af blær...
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 21:23 #15
ok. vil meget gerne tage den snak med dig - men gider ikke bruge min tid på at blive beskyldt for at være naiv - eksperten er et forum - ikke en mudderpøl. selv arbejder jeg for www.riders.dk og en del andre projekter - jeg ville meget gerne fortælle dig om hvad vores budget siger men det er ikke lige hensigten her.

istedet kan du jo kigge lidt på reklame priserne på jp.dk

http://annonce.jp.dk/lib/uploaded/specialplaceringsprisliste_2003.pdf
http://annonce.jp.dk/lib/uploaded/jp.dk%20annoncer.pdf
Avatar billede coolstar Nybegynder
15. juni 2003 - 21:28 #16
sohl vi ik maste mudder på en mand der ligger ned...
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 21:31 #17
hehe. det er altid godt med humor.
Avatar billede coolstar Nybegynder
15. juni 2003 - 21:32 #18
sohl ja men en dag vil det gå op for dig hvordan virkeligheden er nu og ik som for 3 år siden :)
Avatar billede coolstar Nybegynder
15. juni 2003 - 21:32 #19
du vil vel også mene mobil markedet stadig er værd at satse på :P
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 21:33 #20
nå men der er ikke så meget at sige til det.... jeg tror det der tændte mig var en der kom med et bud på 1200 Danske Kroner for reklameplads på sitet... det er jo mindre end min SU og den er fandme lille.... hehe.
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 21:35 #21
ok vidste ikke jeg var oppe mod den helt store spåmand som ved meget mere end alle andre - og så skal der i øvrigt ikke komme flere indlæg her for coolstar vil have ret - hvem sagde at alle havde ret til en mening i et forum...
Avatar billede coolstar Nybegynder
15. juni 2003 - 21:40 #22
sohl nu du barnlig.
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 21:43 #23
. men 10kg er stadig lige i øjet.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
15. juni 2003 - 21:48 #24
Hej...

Er der mere at diskuterer som har relevans for dette subject ???

Jeg mener at man kan tage 1-2 øre pr. hits mens andre mener 8-9kr pr. hits så mon ikke det var bedre at spørge vedkommende som vil have reklamen på TE hvad han vil give også selv vurderer om man syntes det er godt nok...

Vh. Thomas Nielsen
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 21:51 #25
jo klart. godt med lidt konstruktivt. - troede lige jeg var alene i verden med coolstart.dk
Avatar billede coolstar Nybegynder
15. juni 2003 - 22:07 #26
tekniskdesigner på sin vis har du ret men tror bare ik sohl er helt færdig med at diskutere...
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 22:10 #27
jeg var færdig da jeg smed mit første svar 20:51:42 - virker måske lidt som du mangler nogen at snakke med. ses der drenge og piger.