Avatar billede jaxesvinet Nybegynder
12. juni 2003 - 09:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Print spooler stopper

vores server kan ikke genstarte print spooler. Dvs det kan den, men når den så er startet og man går ind i printere kan man ikke få forbindelse og servicesen lukker igen. Hvis man forsøger at ADD new printer, kommer der en fejlmeddelese: "The Print Subsystem is unavailable" og "Printer operation cannot continue due to lack of resources. Access is denied. -and- Out of resources: Printer operation cannot..."

Det hjælper altså ikke at genstarte serveren eller print spool, da den bare lukkes igen. Jeg har forsøgt at tjekke logon også og den står til local system, så den skulle være god nok.

???
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. juni 2003 - 09:32 #1
Har set et lignende problem, efter at have installeret en ældre PCL driver fra HP. Serveren måtte genstartes og driveren blev slettet. Siden har jeg har ikke set problemet.

Prøv at slette alle printerdrivere, og "start forfra".

JP
Avatar billede riversen Nybegynder
12. juni 2003 - 09:33 #2
hvad siger eventloggen?
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. juni 2003 - 09:37 #3
Søgte lidt, og i denne tråd http://www.annoyances.org/exec/forum/win2000/r1045063875 ser problemet ud til at have været "defekte" drivere.
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. juni 2003 - 11:19 #4
Siden du afviste antager jeg, at du har testet mit forslag?
Avatar billede ptracy Nybegynder
12. juni 2003 - 11:54 #5
Kan det være fordi din "spooler folder" logger på C drevet, og den er ved at løbe fuld?
Jeg kan ikke lige huske hvor det er man gør det, men der er mulighed for at flytte den folder der bliver spoolet til f.x. D: eller En anden disk.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2003 - 11:58 #6
>ptracy
Åbn Printers, klik på menuen File ->Server Properties. Klik på fanebladet Advanced.
:-)
Avatar billede ptracy Nybegynder
17. juni 2003 - 09:03 #7
>tpo - det er da helt rigtigt :D
Avatar billede jaxesvinet Nybegynder
17. juni 2003 - 12:35 #8
Jeg takker meget for indlæggene, men ingen af dem var ikke afprøvet. Det viste sig at være en lille "gammeldags" printserver på en netprinter der foresagede det hele.