Avatar billede drax Nybegynder
12. juni 2003 - 08:12 Der er 6 kommentarer

Vil gerne have noget feedback på vores enkle CS clan hjemmeside

Jeg vil gerne have feedback på flg. side

www.loi.starthotel.dk

Det er min clan hjemmeside og jeg har både fået ris og ros, men jeg vil meget gerne høre jeres comment...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. juni 2003 - 09:07 #1
(1) Nu ved jeg her fra eksperten at siden handler om en cs clan, men det er der altså ikke meget der tyder på rent design mæssig. Synes godt du kunne lægge nogle billeder eller andet ind, som viser hvad siden handler om.

(2) Det første jeg ser på din side, er en LANG række nyheder, og efter min mening er der lidt for mange. Når en bruger kommer ind på en side hjælper det ikke at det første man ser er nyheder, for det er slet ikke sikker at man ved hvad siden handler om, og så har man intet at bruge nyhederne til. Synes du skal fjerne nyhederne og ligge dem ind på en underside, og istedet bruge pladsen på forsiden til at give en lille velkomst. Og så synes jeg du skal skærer meget kræftigt ned i antal nyheder, man kommer for at se hvad der er på siden og ikke hvad der har været.

(3) Farven på siden spiller ikke så godt sammen, f.eks. er teksten næsten ulæselig i boksene til højde. Men tror du generelt skal passe på med at bruge nogle alt for mørke farve, de står ikke så godt til den røde. Kig på denne side og se om du ikke kan finde nogle bedre: www.colorschemer.com/online/ Men passe også på ikke at brug for mange farve, du bruger både: rød, sort, hvid, grøn, blå, grå og det er alt for mange

(4) En meget enkel menu, der er let at anvende.

(5) På nogle af siderne har du en overskrift (member, Clanwars etc.) og på ander (Tagwall, login etc.) springer du det over. Hvis du først er begyndt med det, synes jeg du skal lave det på alle sider.
Avatar billede exp Juniormester
12. juni 2003 - 12:44 #2
Enig i jc's punkt 1, delvis punkt 2 (forklaring følger), punkt 3, delvis punkt 4, punkt 5

ad punkt 2)
Synes godt der kan være nyheder på forsiden, men det skal være én, max to, hvoraf den nyeste måske kan læses i sin fulde udstrækning, alternativt fx det første 150 tegn eller lignende. Desuden kan der være et link til den næst-nyeste

ad punkt 4:
Fjern den hvide streg efter "MENU"
Avatar billede drax Nybegynder
12. juni 2003 - 13:23 #3
Nu har jeg fjernet (4) menu "stregen" og forkortet nyhedslisten. men farverne er jeg i tvilv om, for syntes det ser ok fedt ud men rigtigt så er farverne mørke og måske passer det ikke så godt sammen > (3), Men jeg tjekkede hjemmesiden den syntes jeg ikke gav så meget hjælp da farverne på site var lidt ufede men jeg har ikke prøvet og ændre farven på hele site. bare mit første øjekast på farve siden. (2) jeg syntes det er fedt nok at man kan se nyheder for jeg ved sgu ikke om det ville se tosse ud med et startbillede ?. hvad syntes i ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. juni 2003 - 14:32 #4
exp >> Takker for din opbakning

(3) Ved at din side er så mørk som den er kommer den til at virke meget lukket, og ikke særlig imødekommende over for brugeren.

(2) Jeg synes stadig ikke at nyhederne hører hjemme på forsiden. Du behøver ikke at have et start billede, men lav bare en tekst hvor du skriver lidt om siden, og  på den måde virker imødekommende.
Avatar billede exp Juniormester
12. juni 2003 - 15:07 #5
jakobclausen >>
Det var så lidt :-)

drax >>
Prøv evt nogle lidt lysere versioner af de farver du i forvejen bruger.

Billede-optimering er vist også hårdt tiltrængt:
www.loi.starthotel.dk/background.JPG
www.loi.starthotel.dk/billeder/LOGO1.JPG
Avatar billede nixi- Nybegynder
12. juni 2003 - 18:57 #6
ved ik om det er blevet sagt gad ikke til at læse det hele igennem men inde på members siden synes jeg det er grimt at Members står der Aktiv ? og så (ja) under alle sammen men lidt længere nede er der en liste med de inactive