Avatar billede korne Nybegynder
12. juni 2003 - 08:05 Der er 12 kommentarer

netbank gemme ISA-server

Hej,
Jeg har sat en ISA-server op og det virke næste, jeg kan ikke logge ind på nordea og Danskebanks netbankl, er der nogen der kan beskrive hvordan jeg åbner ISA'en, så det er muligt at bruge netbank.

hilsen

korne
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. juni 2003 - 10:29 #1
Det skulle vel ikke være fordi du har glemt at installere Javasribt for at kunne komme på netbank? En dum lille fejl, som man nemt kan glemme.
Avatar billede korne Nybegynder
12. juni 2003 - 14:35 #2
hvor gør jeg det`??
Avatar billede korne Nybegynder
12. juni 2003 - 14:47 #3
jeg kan godt komme på netbank hvis jeg slukker for ISA-serveren
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. juni 2003 - 15:53 #4
Ok, så har du installeret det Java som skal bruges for at kunne komme i netbank.
Jeg kender desværre ikke noget til ISA-servere så hvis det er noget her som driller må en anden overtage. Jeg kan dog forestille mig at den måske har lukket for en port hvis du har en firewall på den, og så er det firewallen som skal indstilles til at kunne acceptere netbanken. Ved faktisk at Norton firewall har drillet mange når de skulle i netbank, og flere er blevet nødt til at deaktiver firewallen mens de går i banken. Du kan jo Add netbankens adresse som trusted zone i firewallen hvis du har en sådan, og så skulle det virke igen.
Avatar billede langbein Nybegynder
12. juni 2003 - 23:41 #5
Jeg kjenner naturlig nok ikke detaljene rundt danskebank sin nettbank. Men det er vel ganske vanlig at banker kjører krypterte sider. Du må vel ha port 80 åpen ut ettersom du er på nett. Forsøk også å åpne for port 443/tcp for krypterte sider (https/ssl).
Avatar billede korne Nybegynder
13. juni 2003 - 07:51 #6
Jeg er næsten sikker på at port 443 er åben
Avatar billede pctalent Nybegynder
13. juni 2003 - 22:41 #7
Har du prøvet at kigge i loggen på din ISA-server. Der burde du kunne se, hvilke porte din PC forsøger at connecte på. Eller du kan lægge en personlig hobbyfirewall på. De kommer jo altid og spørger om, man ønsker at tillade trafik på en given port
Avatar billede pctalent Nybegynder
13. juni 2003 - 22:51 #8
Hvilke typer af netbank er det ?
Til privatbruger eller firmaer ?
Avatar billede langbein Nybegynder
13. juni 2003 - 23:13 #9
Personal firewall går vel ikke. Der åpner man hva anngår trafikk ut ikke for en port men for et prosess navn eller en prosessid. For trafikk inn så dreier det seg vel om porter. Kjørte litt tesing på Zone Alarm 2.6 og fikk inntrykk av at den virket slik (men ikke prosessid for zonelalarm 2.6)

Det som ellers fungerer når og som jeg selv bruker når jeg skal logge noe trafikk for å få konfigurert en firewall riktig det er ethereal. Her ser man bokstavelig talt hele trafikken, og så kan man konfigurere i forhold til dette.
http://www.ethereal.com/ (bruker enten denne eller iptraf som bare kjører under Linux.)
Avatar billede langbein Nybegynder
13. juni 2003 - 23:22 #10
Men forresten en helt annen problemstilling ... Noen tjenester kan jo ha problemer med å kjøre gjennom en proxy. Vet for eksempel om et system for aksjemeglere som kjører kryptert og som ikke vil kjøre gjennom proxy. Det skulle ikke kunne være proxy funksjonen i ISA serveren som spiller et puss. Har du mulighet for å bypasse kun proxyen og så stadig vekk bruke firewall delen av ISA servern som en test ??
Avatar billede toontech Nybegynder
30. juli 2003 - 11:25 #11
Prøv og kontakte Danske Bank support de kan fortælle hvilke porte du skal åbne i ISA´en.
Det er nok det nemmeste du kan gøre og samtidig få et kvalificeret svar.
Avatar billede erp Nybegynder
22. februar 2004 - 00:43 #12
Check "properties" på Serveren, Outgoing WEB requests "Enable SSL listeners" ... Hvis denne er markeret, så prøv at fjerne markeringen. Dette skulle bevirke at SSL requests ikke bliver substitueret med et evt. installeret server certifikat. ISA serveren kører normalt med SSL bridging, og er en udemærket ting hvis man selv hoster SSL servere.....