Avatar billede rass.dk Nybegynder
11. juni 2003 - 23:55 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

formatering af drew C samt BIOS probz

Hej...
Jeg har lidt probz med min pc..
1... den staller nogle gange, og kan KUN bootes ved reset knappen..
2... Jeg vil slætte ALT på drew c: (så mener jeg at der er lidt mere ind en alm. format c:)????
Hvordan formatere jeg drewet totalt??
stiller mig i A promten
skriver [FORMAT C:/S]eller[FORMAT C:/U]
(jeg har selvfølgelig en opstartsdisk i)

3... Jeg vil også finde en ny bios.
Fordi en vis pilfinger har fedtet med bios'en også..
(mit odsel er en AMD K7S5A 1600+)
Håber at der er en derude der vil gi fjolset en håndsrækning...

Mvh. Rass ;o)
Avatar billede skaw Nybegynder
12. juni 2003 - 00:05 #1
en total slet så harddisken er som da du modtog den ka hentes på de fleste producenters side det hedder zero fill men mon ikke en fdisk + en fdisk /mbr
ka gøre det mvh skaw
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juni 2003 - 00:08 #2
Det ville hjælpe hvis du skriver hvilket styresystem du regner med at installere. Jeg vil i det følgende gå  ud fra at det er windows 98.

1. Tjaa...mon ikke det går væk efter en frisk installation.

2. Boot på din bootdisk, kør fdisk, sig ja til understøttelse af stor disk og slet alle partitioner der er på harddisken. Opret en ny primær partition og lad den fylde hele harddisken. Genstart, men boot stadig på bootdisken. Skriv nu
fdisk /mbr
og
format c:

Så er den totalt renste og frisk til en ny installation.

3. Gå ind i bios og vælg load setup defaults. Det vil fjerne alle pilfingre.
Avatar billede rass.dk Nybegynder
12. juni 2003 - 00:10 #3
Hej Skaw..
Hvad er en fdisk /mbr?? Hvad gør den, og er den med på opstartsdisken..??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juni 2003 - 00:14 #4
Den genskriver bootsektoren på harddisken og fjerner derved evt. bootsektor virus'er.
Avatar billede rass.dk Nybegynder
12. juni 2003 - 00:18 #5
Hmm... hehe..
Der er bare lige det lille probz, at jeg har flere drew på disken..
Så jeg skal lige smede et par skiver inden..
ellers lydder det jo meget nemt.. *SG*
Jeg kikker ind igen i morgen.. Og giver resultatet..
Er nu stadig nysgerie mht. fdisk /mbr... Hvad det er for noget..
Den har jeg ikke hørt før.. haha..
Avatar billede skaw Nybegynder
12. juni 2003 - 00:19 #6
husk mellemrum før skråstreg
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juni 2003 - 00:21 #7
Og den vil ikke komme og sige noget når du fyrer
fdisk /mbr
af. Du får bare a:\> prompten igen.
(bare så du ikke bliver skuffet) *g*
Avatar billede skaw Nybegynder
12. juni 2003 - 00:22 #8
Avatar billede rass.dk Nybegynder
12. juni 2003 - 00:25 #9
Damn... LOL..
Det er sku' hurtig expidition...
Nejz...
Det er næsten som at få spam... LOL...
Jeg takker af for denne gang... Sez... til pointuddelingen.. ;o)
Nu kan jeg sove godt... hehe..
Avatar billede rass.dk Nybegynder
29. juni 2003 - 17:09 #10
Jeg takker for jeres hjælp...
MEN....
Det viser sig at være en hardware fejl... Som er skyld i min pc fejler.. *SS*
Men jeg blev da' lidt klogere, og det er da' altid en trøst.. *SG*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2003 - 17:26 #11
Takker for point :-)
Men det var da godt du fandt fejlen til sidst.