Avatar billede bearbeergood Nybegynder
11. juni 2003 - 22:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

trådløst netværk logger af

hej håber i kan hjælpe.
jeg har opsat et trådløst netværk mellem den stationære og en bærbar. forbindelsen til nettet funger fint nok, men efter et stykke tid, svinger mellem 15 min til ½ time, logger allle programmer af nettet (messenger, P2P)ligeledes er der problemer men søgning i P2P, alle problemerne er der kun når den trådløse router er tilkoblet, ikke hvis der kun kørers med den stationære direkte i DSL modemmet. Hvad kan det skyldes at netforbindelsen lukker ned på den måde.
Avatar billede kenp Novice
11. juni 2003 - 23:03 #1
Det kan være at du har bedt dem om at skulle gøre det! hvilken type forbindelse har du!

Er det kun når du kobler dig på trådløst eller bare når den router er sat til?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. juni 2003 - 01:32 #2
Det bør kun være en dårlig forbindelse til det trådløse netværk som er skyld i dit problem. Der er ikke nogle indstillinger når du kører ADSL der skulle kunne gøre det du beskriver - det ville være en helt anden sag hvis du kørte alm. modem så kunne det være en indstilling som skulle rettes. Evt. en antenneforstærker på hvis den ikke har en ordentlig forbindelse til dit accespoint. Går stærkt ud fra at du i Funktioner - Indstillinger - faneblade forbindelse - har prik i: ring aldrig til en forbindelse hvis ikke så gør du lige det.
Avatar billede bearbeergood Nybegynder
12. juni 2003 - 09:08 #3
det sker kun når den trådløse router er sat til. forbindelsen til accespunktet skulle være god, da accespunkter står max 1 m fra den stationære. Det har ingen indflydelse om den bærebare et koblet på eller ej, det er ligeså snart internetforbindelsen går gennem den trådløse router. Det virker somom den simpelthen kapper netforbindelsen i et kort øjeblik, for derefter at være ok igen.
aovergaard- den ringer aldrig til en forbindelse, det er vist kun ved modemopkald man bruger den er det ikke.
Avatar billede bearbeergood Nybegynder
12. juni 2003 - 09:09 #4
P.S jeg er i tyskland at shoppe lidt resten af dagen, så svarer først i aften på evt. indlæg :-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. juni 2003 - 10:21 #5
Ja det er kun modem der har den indstilling: ring aldrig til en forbindelse, men det kan faktisk godt alligevel være her problemet ligger, hvis der nu ligesom i min egen bærbare er et modem, som jo ikke bruges så skal man selv ind og lave om på denne indstilling.
Jeg har selv trådløs forbindelse. Lige som dig står den ca. 1m fra den stationære. Jeg har koblet stationære direkte til Accespoinet. Sat trådløs kort i den bærbare. Sidder så et helt andet sted på den bærbare og har ingen problemer. Jeg går ikke gennem andre hub end den trådløse, og ikke via den stationære men direkte, og det giver ingen problemer.
Du skulle jo også have problemer med den stationære hvis det var dit Accespoint som der var noget galt med, og det har du jo ikke, derfor kan det være at det er din forbindelse som ikke er ok. Mit det første kort virkede ikke til mit point, og måtte have byttet det til et andet mærke.
Avatar billede bearbeergood Nybegynder
12. juni 2003 - 17:51 #6
jeg har skam også problemer med den stationære, den logger ligeledes af nettet. det gør den også selv om den bærebare slet ikke er i brug. men kører man på begge, er det begge der logger af efter et vist tidsrum. det virker som om det er selve accespunktet der simpelthen kapper forbindelsen til alt der sidder i den.tænkte først om det kunne være en strømspare/sikkerhedsfunktion der gjorde det, men så skulle det vel kun være hvis der ikke var aktivitet på routeren.
Avatar billede bearbeergood Nybegynder
12. juni 2003 - 17:54 #7
p.s opsætningen lyder meget som din,og det kører også helt smertefrit den første halve time, så logger den af, og på igen.
Avatar billede bearbeergood Nybegynder
12. juni 2003 - 18:19 #8
man kunne jo forvildes til at tro at det var selve ADSL forbindelsen der havde udfald, men det er det ikke, for når den stationære kører uden om accespunktet, og direkte i ADSL modemmet er der overhovedet ingen problemer. men sættes accespunktet så på, så begynder udfaldene at komme.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. juni 2003 - 00:21 #9
Det kan måske også være forkert opsætning af dit wireless. Kig lige en ekstra gang på din opsætning på adressen. 192.168.1.1 selvom det ikke burde være her fejlen ligger. Du kan jo lige prøve at fortælle nogle af dine indstillinger og så skal jeg lige tjekke om mine er de samme.
Avatar billede bearbeergood Nybegynder
13. juni 2003 - 17:33 #10
opsætningen skulle skulle vel være ok, når det kører fint et stykke tid. det trådløse fungerer også fint, fine modtageforhold, selv når man sidder med den bærbare i stuen, nettet kører bare. samme med den stationære. Det jeg har mest mistænkt er selve accespunktet, om der er et eller andet galt der. grunden til mistanken er at når man kun kører den stationære med accespunktet sat ind, så kapper den ligeledes forbindelsen. her er netværket slet ikke i brug, og derfor burde adressen ikke have indflydelse.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. juni 2003 - 21:20 #11
Når det ikke er dårlig forbindelse, er det højst sandsynligt defekt Accespoint som du skal gå ned og få byttet. Det skal køre uden nogen problemer af den art du er ude for, og uden at du skal lave en masse forskellige indstillinger. Da mit kort blev byttet i sin tid, blev det nye sat i og intet andet foretaget og så kørte det bare, dog var accespointet jo indstillet på forhånd. Herinde i indstillingerne er der ikke noget med at man kan inststille den til at stoppe efter x antal min. så ned og få det byttet. Nu har vi prøvet de ting som kunne have været i vejen.
Avatar billede bearbeergood Nybegynder
13. juni 2003 - 22:23 #12
jeg tror du har ganske ret i det er selve accespunktet der driller. takker for hjælpen og interessen. må prøve at se om jeg kan finde et andet accespunkt at prøve med eller få det byttet for at afhjælpe problemet.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. juni 2003 - 22:49 #13
Takker for point:)

Ja det syntes jeg også at du skulle prøve, det er slet ikke meningen at dette skal drille, og billigt er skidtet jo ikke, så en tur ned i butikken og klage.