Avatar billede rj_mikkelsen Nybegynder
11. juni 2003 - 21:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installation af windows xp "Home" fra DOS.

Først forsøgte jeg at boote(satte bios'en) fra windows xp "Home" cd, det kunne jeg ikke. Derefter har jeg brugt bootdisk fra win 98, og formateret min hd. Nu er jeg så i DOS, og kan ikke finde mit cd-rom drev(hverken f eller g)...nogle forslag til hvordan jeg kommer videre...

Derefter skal jeg gå ind i mappen i386 og køre winnt.exe? right?
Avatar billede -bikerbirk- Nybegynder
11. juni 2003 - 21:26 #1
Puh, prøv at skrive M:, N:, O:, P:, Q:, R: eller S:.. Nogen gange kan den finde ens CD-drev på den måde... Resten lyder fint!
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. juni 2003 - 21:44 #2
Hvis jeg læser rigtigt, så har du ikke sluk/tændt med bootdisketten i, for det er disketten der finder cd-r drevene når du booter. Da du brugte bootdisketten, lavede den så ikke et virtuelt drev?
Avatar billede rj_mikkelsen Nybegynder
11. juni 2003 - 21:50 #3
Bikerbirk: har prøvet de forskellige, men ingen af dem svarer...

magictouch: hmmm ved det ikke, hvordan kan jeg se det?
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. juni 2003 - 22:03 #4
Du starter op med bootdisketten i, og så går den igang med en hel masse og til sidst laver den et virtuelt drev med et bogstav der typisk er-d eller e, og den vil også spørge om den skal startes med eller uden cd-rom, der svarer du ja og så må du prøve dig frem med bogstaver for at finde cd r drev f.eks hvis det er h,det kan du se hvis du skriver: h:dir og hvis det er det rigtige så skriv
h:install (eller setup)
Avatar billede rj_mikkelsen Nybegynder
11. juni 2003 - 22:21 #5
hey gutter så kører installation...:-) tak for svar!!!!

Ral.