Avatar billede buzz Nybegynder
11. juni 2003 - 18:30 Der er 6 kommentarer

Forskellen på NAVMAN 3000 og 3400

Hej Alle,

Jeg tænker at anskaffe en NAVMAN til min IPAQ, jeg vil vælge denne model fordi jeg også gerne vil bruge den udenfor bilen fx. på motorcyklen.

Mit spørgsmål er så er det kun softwaren der er forskellen på NAVMAN 3000 og 3400. Kan det betale sig at købe en 3400 når man alligevel skal bruge TomTom softwaren - og kan man overhovedet bruge TomTom sammen med en NAVMAN.

Håber der er nogen med lidt erfaringer.
Avatar billede kloge-aage Nybegynder
14. juni 2003 - 09:06 #1
Så vidt jeg ved er der ingen forskel på 3- og 4000'neren. Altså bortset fra softwaren. Hvad mener du med at du "alligevel skal bruge Tom Tom softwaren ?.
Avatar billede jesper.dk Nybegynder
14. juni 2003 - 23:43 #2
Du skal ikke sw til Navman 3000. Den er meget begrænset i sin søgning af adresser. Lidt ligesom TomTom (hvis du kender den). Ellers har jeg kun gode erfaringer med 3400. Den virker ufatteligt godt på min pda.

Mht til din motorcykel. Så husk på at vi i DK har meget regnvejr, og din pda tåler jo ikke vand. Så som alternativ vil jeg foreslå du kigger på en Garmin. www.garmin.dk
De har et par vandtættemodeller, som fx Garmin Street Pilot III. Denne har jeg rigtig gode erfaringer med.

Håber du kunne bruge mit svar..??
Avatar billede bushmann Nybegynder
29. juli 2003 - 20:45 #3
Jeg har kørt en navman 3000, og sidenhed tomtom software.

Forskellen på Navman 3000 og 3400 (hardware) er et lille klistermærke.

Du kan godt bruge tomtom til navman, men du skal starte med at installere de GPS drivere der følger med din navmann. (jeg kunne ihverfald ikke få det til at virke på anden måde)
Avatar billede bushmann Nybegynder
29. juli 2003 - 20:50 #4
Du kan efterfølgede opdatere "navman" GPS driverne, med dem der følger med tomtom softwareren.
Avatar billede mulvad Nybegynder
19. august 2003 - 10:52 #5
Hardwaremæssigt er der ingen forskel på Navman 3000 og Navman 3400. Jeg har selv købt en sleeve med Navman 3000 og kører uden problemer softwaren til Navman 3400. Ved e-mail til firmaet har jeg endvidere fået bekræftet, at der hardwaremæssigt ingen forskel er på de to versioner.

Hvis du står og skal anskaffe Navman fra ny og skal vælge imellem de to versioner kan det bedst betale sig at købe 3400 versionen. Opgraderingeprisen for 3400 hvis man har 300 overstiger nyprisen for en 3400 med sleeve til. Har du imidlertid en brugt 3.000 skal du naturligvis kun købe opgraderingskit som består af to cd'ere. Og lad mig så lige sige det: Forskellen på de to softwarepakker er enorm - Fra at være et middelmådigt navigationssystem i version 3000 er 34000 et full-blown system med dør til dør navigering (fra-adresse og til adresse), rute rekalkulering, bedre positionering klarere kort og flere visninger. Med andre ord....hvis du ikke vælger 3400 versionen bør du vælge et andet alternativ f.eks. TOM-TOM, der som andre nævner det også kører udemærket på Navman sleeven. TOM-TOM er bare ikke helt så godt som NAvman 3400.
Avatar billede basilmus Nybegynder
04. september 2003 - 18:38 #6
Hej

Jeg har selv en Ipaq med Navman 3000 og jeg vil ikke anbefale at man køre Navmans nye version, den de kalder for ST PRO, på en ipaq med kun 32MB ROM. Jeg havde store problemer med bare at køre SW'eren da den hele tiden lukkede ned fordi der ikke var ledig rom nok. Jeg havde den ellers helt oppe på 27MB ledig inden jeg startede ST PRO.

Jeg har så istedetfor installeret TOMTOM v. 2.24 som køre uden problemer også selv om jeg har flere programmer åben på samme tid. TOMTOM kan det samme som ST PRO, men man kan også bede den om at lave en rute direkte fra en kontakt person. Jeg har aldrig haft problemer med TOMTOM og det kører utroligt fint.