Avatar billede cautoo Nybegynder
11. juni 2003 - 18:08 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

TimeShifting funktion

Jeg har efter hånden mange gange set at man kan købe DVD systemer eller VHS eller noget helt andet hvor der så er den såkaldte TimeShifting system i (det system som kan gemme en film på en harddisk, sådan at man selv kan bestemme hvor pauserne i ens fil skal være), er det ikke muligt et eller andet sted at købe en sådan ting, uden VHD eller DVD og så kun TimeShifting systemet?? evt. hvor kan man købe sådanne systemer?
Avatar billede overchord Nybegynder
11. juni 2003 - 18:27 #1
Avatar billede cautoo Nybegynder
11. juni 2003 - 18:31 #2
ja, jeg ville sådanset have den som en sådan ting man har stående ligesom DVD og VHS afspiller, TV kort giver aldrig særlig god kvalitet, jeg vil helst have at det bliver ved skærmen ...
Avatar billede cautoo Nybegynder
11. juni 2003 - 18:31 #3
skærmen ... jeg mente ved TV'et
Avatar billede freaken11 Nybegynder
11. juni 2003 - 18:32 #4
Avatar billede jschr Nybegynder
12. juni 2003 - 09:04 #5
Der er flere måder at gøre det på. En måde er via PC og videograbber kort samt tuner. En anden måde, som endnu ikke er så udbredt i DK, er via avanceret Set Top Box fra f.eks. Kabel TV udbyder. Den sidste og pt. mest realistiske er nok ved at købe en DVD afspiller med indbygget PVR (Personal Video Recorder) og time-shifting. Sidstnævnte er blot en simpel udgave af PVR, hvor du vælger at optage videre på pause kommando, og derved har muligheden for at kigge videre når du kommer tilbage. Bla. Prosonic har lanceret en DVD afspiller med indbygget harddisk til den slags formål, men også andre leverandører har noget lignende på trapperne.