Avatar billede humpfrey Nybegynder
11. juni 2003 - 18:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

tjenester og kontroller program

Hej hvad er det for data, programmet: tjenester og kontroller i OS win 2000 sender og modtager på min maskine ? jeg bruger zonealarm firewall, og når jeg starter maskinen op sendes der en masse data frem og tilbage mellem tjenester og kontrollerprg og ? ja hvad ? hvem er det lige der kontrollerer hvad der ? og hvad er det for data der sendes fra min pc ?
er der nogen der kan fortælle mig det ?
mvh Humpfrey
Avatar billede freaken11 Nybegynder
11. juni 2003 - 18:20 #1
Avatar billede alleykat Nybegynder
11. juni 2003 - 18:23 #2
'Tjenester' er alle de 'services' der kører under 2000/xp/nt.

En del af dem 'logger på lokalt' når de startes op - jeg tror at du vil finde at en masse af de data går til og fra Localhost (din egen maskine).

Når jeg har min Kerio live netstat vist, står den f.eks. og sender data'ene til sit eget interface med op til 10kB/s. Alle de data sendes ikke ud overhovedet - de går lige retur i firewallens interface.

Jeg vil tro at det samme gælder når du starter op - alle de forskellige services logges på, skriver (bl.a.) events til eventsloggen, og danner på den måde trafik.
Avatar billede alleykat Nybegynder
11. juni 2003 - 18:32 #3
Kerio er min firewall skulle jeg måske lige nævne. =)

Ydermere genererer et evt. lokalnet også en del 'start-trafik' - de forskellige maskiner gør hinanden opmærksom på tilgængelige ressourcer osv.
Avatar billede humpfrey Nybegynder
12. juni 2003 - 15:39 #4
Alleykat -> hvis det er som du skriver, må de data jo skrives et eller andet sted på localhost, altså min maskine, og dermed øge antallet af skrevne bytes på drev c:/ ? eventsloggen ? er du sikker på at data ikke sendes ud og kan logges et andet sted på nettet ?
jeg er ikke vidende om min maskine er en del af et lokalnetværk.
--
om ham the freak på 11 år, så er han vel ikke gammel nok til at forstå at ingen handler bærbare på den måde.
mvh humpfrey
Avatar billede alleykat Nybegynder
12. juni 2003 - 23:01 #5
Det er jeg helt enig i, humpfrey - det burde bestemt kunne ses.
Om den sender noget ud på nettet... hmmm, ikke helt sikker. Min kobler sig på min router - det er det eneste der sker her; men jeg bruger så osse XP AntiSpy (http://www.xp-antispy.de/).
Avatar billede humpfrey Nybegynder
12. juni 2003 - 23:47 #6
Alleykat-> takker for linket til antispy - ;o}
mvh Humpfrey
Avatar billede alleykat Nybegynder
12. juni 2003 - 23:52 #7
=) tak for points. Jep - hehe de burde næsten ha' det med på CD'en fra MS, ikke sandt ;)