Avatar billede kwan112 Nybegynder
11. juni 2003 - 17:35 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Dhcp på xp

Kan jeg kører DHCP på en maskine med XP, hvis ja, er der en som kan hjælpe med hvordan, og hvilke programmer man eventuelt skal have.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. juni 2003 - 17:37 #1
ja, hvis det er en DHCP server du mener?

jeg bruger MaGIK DCHP Server
Avatar billede kwan112 Nybegynder
11. juni 2003 - 17:37 #2
ja, det er det som jeg mener..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. juni 2003 - 17:38 #3
Mener du server eller klient?

Der er naturligvis DHCP klient indbygget i XP. Den er slået til som default.

Derimod er der ikke inkluderet en DHCP server.
Avatar billede kwan112 Nybegynder
11. juni 2003 - 17:38 #4
er det svært at sætte op?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. juni 2003 - 17:38 #5
Avatar billede kwan112 Nybegynder
11. juni 2003 - 17:40 #6
Er det et freeware program, og hvor kan jeg evt. hente/købe det

tak.. jeg kikker på det... tak.. spørger igen hvis jeg ikke kan finde ud af det
Avatar billede freaken11 Nybegynder
11. juni 2003 - 18:32 #7
Avatar billede kwan112 Nybegynder
11. juni 2003 - 19:17 #8
hvorfor sende du det link, det har da intet med at gører hvor jeg kan finde det program...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juni 2003 - 19:18 #9
Tjaa..hvorfor ikke bare sætte den op med "deling af internet", så vil den jo automatisk begynde at uddele ipaddresser i 192.168.0.x ranget.
Der er ikke megen styring, men meget nemt at lave.
Avatar billede kwan112 Nybegynder
11. juni 2003 - 19:20 #10
JA, men hvis du ikke er klar over det, så er XP den største firewall at komme igennem der findes.. LOL.. jeg har prøvet det, der er alskillige sider som ikke vil loade for den pc som er på nettet igennem serveren
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juni 2003 - 19:22 #11
Ok, jeg har kun prøvet 98 og 2000 som "internet server" og har nu router, så jeg har ikke selv erfaring med xp som "ics server".
Avatar billede kwan112 Nybegynder
11. juni 2003 - 19:22 #12
har ikke router, men 2000 bruger osse DHCP
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juni 2003 - 19:33 #13
Og 98 gør det også.
Da jeg havde 2000 kørte jeg klienterne med faste ipaddresser og faste dns-addresser. Og det var dem ude på nettet jeg brugte. Ikke ics serverens ipaddresse. Det fungerede meget fint. Ingen problemer overhovedet.
Avatar billede kwan112 Nybegynder
11. juni 2003 - 19:35 #14
oki, jeg kan gost med 2000 men det er til en ven, som ikke vil af med hans XP
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juni 2003 - 20:22 #15
Ok vi har selv ICS deling på en XP maskine med en w2k klient.
Du tar egenskaber på modemforbindelse- avanceret - hak i deling.
Er det første gang skal du køre ineternet deling guiden fra samme side.
Hjalp det ?
Avatar billede kwan112 Nybegynder
12. juni 2003 - 23:02 #16
Hey.. det har jeg gjort, det er intet problem at få det delt... det drejer sig om, at når man kører netværk igennem en modermaskine med XP, så er der en del sider jeg ikke kan komme ind på, blandtandet, htmal.dk og edbpriser.dk osv. jeg har ingen firewall, sikkerheds nevou er i bund, men jeg hved at hvis det er med dhcp, så kan man få det til det.. har jeg hørt
Avatar billede serverservice Praktikant
12. juni 2003 - 23:40 #17
ok du får lige et DHCP program her. Du kan sikkert selv finde ud af det ?ellers spørg igen
http://www.tucows.com/preview/265297.html
Avatar billede serverservice Praktikant
04. juli 2003 - 18:08 #18
Det er et generelt problem at ftp og nogle hjemmesider ikke kan åbnes når man kører ICS (internet deling)- herunder edbpriser. Du skal prøve at køre ICS med et 3.partsprogram i stedet for i windows. f.x. winproxy
http://www.networkingfiles.com/Proxy/proxy3.htm
Avatar billede kwan112 Nybegynder
05. juli 2003 - 22:58 #19
hey.. jeg har fånnet ud af det.. ellers tak.. jeg kom til at afvide dig.. det var faktisk dig jeg ville aksepterer, men kunne ikke lave det om.. så der var lige en som fik nogle billige point.. :D
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juli 2003 - 09:42 #20
dannyboyd >> Siden det åbenbart var en fejl at det var mit svar der blev accepteret, er her dine point: http://www.eksperten.dk/spm/373139