Avatar billede imphenzia Nybegynder
11. juni 2003 - 16:32 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Bot der forhindre overtake på freeop

Hai

Jeg overvejer at lave min kanal på quakenet til en freeop kanal, da jeg til dagligt har 60-70 idlers på #barbie.dk og derfor kan gøre dem så evigt glade (hehe). Men så er der jo sikkert en masse der vil prøve på at lave takeover.. Så jeg tænkte på om man kan få nogle botter der kan forhindre dette?
Avatar billede dmcn Praktikant
11. juni 2003 - 16:39 #1
L er alt rigeligt til det formål. Sørg blot for at du er den eneste der står som owner, master osv. i botten, så burde der ikke være nogen risiko i det. Hvis nogen beslutter sig for at lave takeover, kører du bar en deopall-kommando, og vupti - L og dig er de eneste med op i kanalen.
Avatar billede imphenzia Nybegynder
11. juni 2003 - 16:42 #2
Det er lidt nedern, at folk skal blive kicked etc.. Derfor jeg tænkte på en bot der fx bannede en der lavede max deop og sån
Avatar billede dmcn Praktikant
11. juni 2003 - 16:44 #3
Jeg kan ikke huske om L lave kick/ban for mass deop, men Q gør i hvert fald. Ellers skal du i gang med at surfe kanaler på quakenet, som "udbyder" bots - med mindre du selv har en computer online 24/7 som du kan bruge som bot-server?
Avatar billede imphenzia Nybegynder
11. juni 2003 - 16:45 #4
Har jeg nemlig ikke.. Kender du til nogen kanaler?
Avatar billede dmcn Praktikant
11. juni 2003 - 16:49 #5
www.nordicbots.com / #nordicbots ville nok være et godt sted at prøve. Jeg aner ikke om de tilbyder takeover-protection, men det er da værd at tjekke.
Avatar billede imphenzia Nybegynder
11. juni 2003 - 17:07 #6
Hmm, gør de ikke.. :(
Nogen der har nogle ideer? :/
Avatar billede knocker Nybegynder
12. juni 2003 - 04:37 #7
Få L eller Q ind.
Find en random bot (Du skal jo nok helst have en til at hoste for dig, så du selv kan slukke din maskine om natten el.l.)
Få denne bot til at oppe alt og alle som kommer ind.

_HVIS_ der skulle være en spade, som ville lave takeover, så forhindrer L eller Q dette, i og med at de ikke kan kickes, bannes el.l. fra en kanal. Så du ville altid være i stand til at kunne få kontrol over kanalen igen, og få fjernet personen. :)
Avatar billede imphenzia Nybegynder
12. juni 2003 - 10:41 #8
Jeg har en L - men i og med Q er en bot der er beregnet til klan-channels - kan jeg jo ik få den :/
Og det der med botten der opper.. Det jo sådan en jeg ikke ved hvor jeg kan få :)
Avatar billede knocker Nybegynder
12. juni 2003 - 12:38 #9
Q er ikke kun beregnet til klan chans, nej :) Læs hvad den kræver istedet.

Og det med at få en bot som opper alt og alle - Du kunne prøve at forhøre dig hos nordicbots :)
Avatar billede imphenzia Nybegynder
12. juni 2003 - 13:21 #10
Den kræver at ens kanal er spille-relateret og man har en pæn hp med clanmembers etc.
Avatar billede knocker Nybegynder
12. juni 2003 - 18:18 #11
Gaming relateret - Ikke klan relateret only.

Men brug den løsning jeg gav dig før. Så kan det ikke blive mere simpelt. :)
Avatar billede menthos Nybegynder
12. juni 2003 - 18:21 #12
det bedste ville være en mircbot men så ska du kende en der vil lave den og en som gider hoste den :)
Avatar billede henningsen- Nybegynder
17. juni 2003 - 00:27 #13
der kan ikke laves takeover når du har L bot
Avatar billede henningsen- Nybegynder
17. juni 2003 - 00:47 #14
skal du have mere svar ???
Avatar billede imphenzia Nybegynder
19. juni 2003 - 16:13 #15
Heh henningsen, vil ik gi dig point for noget de andre har svaret på.
Og jo der kan laves takeover så længe jeg ik er online ;) Men har fået 4 bots nu, så det gør.
Avatar billede knocker Nybegynder
19. juni 2003 - 16:14 #16
Så ka du jo give point til os som svarede istedet :)
Avatar billede zkn Nybegynder
18. juli 2003 - 01:11 #17
hvis du kender en der er online 24/7 kan du bede ham sætte dette i sin remote, om ikke andet gør det noget ved folk der lige skal deop'e en for sjov, med det samme.
on *:deop:#barbie.dk: {
  mode $chan +o $opnick
  kick $chan $nick you don't belong here
  mode $chan +b $nick
}