Avatar billede mule Nybegynder
02. december 2000 - 22:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændre jeg drevbogstaver???

Hvordan ændrer jeg drevbogstaverne på min partitions???
Avatar billede halnet Nybegynder
02. december 2000 - 22:40 #1
Bare nysgerrig... hvorfor skal du ændre drevbogstaverne?

- Anders
Avatar billede mule Nybegynder
02. december 2000 - 22:44 #2
Det er mest for bare at vide hvordan :)
Avatar billede botha Nybegynder
02. december 2000 - 22:45 #3
I windows ME og Win9x kan drev ændres ved at gå i kontrolpanel -> system -> enhedshåndtering _> vælg diskdrev-> højreklik på disk ikon og vælg andet drevbokstav.
Avatar billede mule Nybegynder
02. december 2000 - 22:48 #4
nope, virker not :(
Avatar billede botha Nybegynder
02. december 2000 - 22:51 #5
hvis du først går ind og reserverer drev plads (eks. r:) til dine cd drev, kan du derefter reservere plads til dine diskdrev som det passer dig HUSK DET SKAL FOREGÅ I FEJLSIKRET TILSTAND
Avatar billede bear_beer Nybegynder
02. december 2000 - 22:52 #6
prøv at få fat i programmet partitionmagic det er det nemmeste!!!! det er et fedt program med masser af features du kan bla. andet lave nye partioner uden at miste data!!!
Avatar billede driis Nybegynder
02. december 2000 - 23:29 #7
I Windows ME og alle andre styresystemer baseret på FAT32 kan du ikke selv bestemme drevbogstaverne for dine harddiske (du kan i Win2K med NTFS), kun for CD-drev o.lign. Dine harddisk vil altid fordele sig således:

1) Alle primære partitioner på diskene i flg. rækkefølge: Primary Master, Primary Slave, Secondary Master og Secondary Slave.
2) Derefter alle partitioner, der ligger på Extended DOS partitioner - diskene tages i samme rækkefølge.

Så hvis du vil lave om på dine drevbogstaver, skal du i gang med at partitionere om; enten med FDISK, Partition Magic eller noget 3.