Avatar billede aggehund Nybegynder
11. juni 2003 - 13:16 Der er 10 kommentarer

Kan ikke bruge mit "Ud Af Til IP" i mit Lokale Netværk

Hej!

Jeg har brug for at kunne bruge mit "Ud af til IP" i mit lokale netværk, altså i stedet for (i mit tilfælde) 192.168.1.2 - så skrive 213.237.75.120...! men den skriver "the page cannot be displayed"! jeg har prøvet at pinge mit IP, og det virker, - får svar fra mit IP.

Kunne være fedt hvis du kunne hjælpe mig med det!

/Morten
www.partyplanet.dk
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. juni 2003 - 13:18 #1
sidder du bag en router?

har du forwardet port 80 til din interne IP?

BTW: links i signatur er ikke lovligt ifl eksperten's regler, og du bedes undlade det for fremtiden.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
11. juni 2003 - 13:18 #2
Nu er jeg ikke helt sikker på hvad det er du vil, men kan dette ikke løses med NAT?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. juni 2003 - 13:23 #3
doh, selvfølgelig sidder du bag en router siden du har en intern IP ;o)

har du forwardet port 80 til 192.168.1.2 ?

hvilken udbyder har du?
Avatar billede aggehund Nybegynder
11. juni 2003 - 13:30 #4
Undskyld det med IP't.. det undlader jeg for fremtiden! :)
- Jeg ved ikke om det kan løses med NAT..! :)

Ja, sidder bag en router, en SOHO 77!
Port 80 er forwardet til mit interne IP, 192.168.1.2 - det er alle porte! Det er også sådan at hvis man sidder uden for netværket virker det hele fint! jeg kan bare ikke komme ind og modificere på siden!
jf http://213.237.75.120/gallery

Jeg sidder med Worldonline som udbyder!

/Morten
Avatar billede aggehund Nybegynder
11. juni 2003 - 13:30 #5
IP't = linket! :) - sad i mine egne tanker!
Avatar billede mc_goblen Praktikant
11. juni 2003 - 13:36 #6
Net er Network Address Translation, og det vil sige at forwarde porte til en Ip, men eftersom du allerede har gjort det, så virker min ide jo nok ikke :(
Avatar billede aggehund Nybegynder
11. juni 2003 - 13:42 #7
Nåeh ja.. det kan jeg godt huske nu.. :) har nemlig forwardet en port til en af mine computere fordi jeg ville prøve at streame en lydsekvens med winamp fra en anden computer end 192.168.1.2! :) -det virkede faktisk! :)

/Morten
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juni 2003 - 16:37 #8
Kan du ikke bare gå på den interne ip og ændre siderne der ?
Skal det være på ydersiden af routeren ?

Jeg har før hørt om problemer med at komme på hjemmesider der er "hostet" bag samme router som de computere, der forsøger at tilgå hjemmesiderne, og det er såvidt jeg husker ikke helt let at løse.
Avatar billede aggehund Nybegynder
11. juni 2003 - 23:04 #9
Ok! For det er nemlig lige hvad problemet er!! For jeg kender nemlig flere der har Hoster en side og kan komme ind på den.. ! men det kan jeg bare ikke! :( Det er noget rigtig øv! :)

/Morten
Avatar billede knuspar Nybegynder
14. november 2003 - 18:00 #10
der skal formentlig bare pilles ved access listerne i routeren .. snak evt med worldonline ( GL i deres tlf. kø =) ) men de burde kunne hjælpe dig