Avatar billede previ Nybegynder
11. juni 2003 - 11:31 Der er 6 kommentarer

Mulighed for gruppering i beskyttet ark?

Hej

Jeg har brugt funktionen for gruppering af nogen rækker og ønsker samtidig at beskytte arket, men beskyttelsen kan ikke forenes med grupperingen. Er der en eller udvej for dette?
Avatar billede stewen Praktikant
11. juni 2003 - 12:11 #1
Kan du ikke gøre det med VBA:

Først fjerner du beskyttelsen
Så grupperer
Så sætter du beskyttelsen på igen

(Har ikke brugt gruppering selv - så ved ikke om det kan kodes?)
Avatar billede janvogt Praktikant
11. juni 2003 - 12:26 #2
Med denne kode kan du tillade at en beskyttet celle ændres via VBA selv om arket er beskyttet:

ActiveSheet.Protect UserInterfaceOnly:=True
Avatar billede previ Nybegynder
11. juni 2003 - 13:58 #3
Jeg har en fil, som skal være beskyttet (alle celler), men det skal være muligt at bruge grupperingstegnene (plus/minus) til venstre i arket. Jeg tænkte, at der måske fandtes en eller anden kode, der muliggjorde dette?
Avatar billede stewen Praktikant
11. juni 2003 - 14:42 #4
Kan du ikke nøjes med at åbne arket, som skrivebeskyttet?

På den måde, kan du stadig gruppere - samtidig med at ændringerne ikke kan ændres?

Den faktiske forskel består vel egentlig kun i, at man kan snyde i en udskrift! Du har jo stadig samtlige celler beskyttet mod ændringer der kan gemmes! Alt i alt, så kan man altid "snyde", hvis det er det man vil....
Avatar billede stewen Praktikant
30. maj 2005 - 16:39 #5
lukketid?!?
Avatar billede rantzausgade7 Nybegynder
04. december 2005 - 23:50 #6
Jeg sidder faktisk med samme problem!
Er det overhovedet muligt at løse dette!?
Opretter gerne et spørgsmål med point, hvis det ønskes... ;)