Avatar billede trasman Nybegynder
11. juni 2003 - 02:21 Der er 7 kommentarer

Abit VP6 problem

Jeg har et Abit Vp6 siddende i min computer med 1x1Ghz Cpu

Der sidder 2x80Gb Maxtor diske på ATA-100 controlleren, de kører ikke RAID.

Når jeg formatere systemdisken som kører på ATA-66 controlleren og får installeret OS'et dør den ene 80'erne, man kan ikke connecte til den overhovedet - men når man formatere den virker den igen.

er der nogen speciel grund til det? skal jeg køre de to diske på hvér sin IDE plads.. eller er det bare et defekt bundkort jeg har erhvervet mig?
Avatar billede trasman Nybegynder
11. juni 2003 - 02:22 #1
og er der nogen sandsynlighed for at jeg kan redde det?
Avatar billede skaw Nybegynder
11. juni 2003 - 02:35 #2
har du prøvet at sætte dem til kabel select  på ata 100
Avatar billede skaw Nybegynder
11. juni 2003 - 02:36 #3
så finder den selv ud af master slave
Avatar billede trasman Nybegynder
11. juni 2003 - 02:37 #4
jumperne?

for de kører henholdsvis master og slave
Avatar billede trasman Nybegynder
11. juni 2003 - 02:37 #5
og den gør det kun når jeg formatere
Avatar billede skaw Nybegynder
11. juni 2003 - 02:54 #6
bios ska jo finde dem under indlæsning i start blot et forslag om bios så ka se dem hvis de er jumpet kabel select man er jo nød til at prøve noget
en jumper er let at flytte
Avatar billede tobias28 Praktikant
11. juni 2003 - 08:13 #7