Avatar billede gumbert Nybegynder
10. juni 2003 - 21:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er dette muligt

Dau eksperter

  Som nogen af jer nok kan huske spurgte jeg for et stykke tid siden om hvordan
man får internet explorer til at vise forkert adresse men fik aldrig et svar der virkede.
  Nu er jeg måske kommet på en løsning men jeg ved ikke om det vil virke og slet
ikke hvordan koden skulle se ud så nu prøver jeg her.
  Min ide går ud på at lave et vindue magen til det hvor adressen står i og så på en eller
anden måde få den til at lægge præcis oven på den anden.

  Vil dette være muligt og i tilfælde af ja hvordan??
Avatar billede gumbert Nybegynder
10. juni 2003 - 21:57 #1
Syns ikke min forklaring er optimal men et vindue det dækker det sted hvor der på nuværende tidspunkt står: http://www.eksperten.dk/spm/363205 med et andet hvor der for eksempel kunne stå wwww.etellerandet.dk

Håber på det gir bare lidt mening
Avatar billede mazing Nybegynder
10. juni 2003 - 23:46 #2
Så vidt jeg ved kan du nemt gøre det med javascript el.lign.
Avatar billede kharn Nybegynder
11. juni 2003 - 01:26 #3
Hvad med at lave et popupvindue, fjerne adressefeltet, og erstatte det med en inputbox? (og så kyle forskellige bitmaps ind som knapper)... Aner dog ikke om det er det du leder efter...
Avatar billede jpk Nybegynder
11. juni 2003 - 07:57 #4
Du kan jo lave en plugin til IE, der erstatter den "gamle" adressebar
Avatar billede gumbert Nybegynder
11. juni 2003 - 12:48 #5
jpk>> Hvor svært vil det være at gøre.        (det lyder nemlig ikke helt simpelt)
Avatar billede gumbert Nybegynder
11. juni 2003 - 14:19 #6
Ok har fundet en mappe i internet explores bibliotek der hedder plugins. Nu er mit problem bare at jeg ikke har nogen ide om hvordan sådan et plugin skal laves.
  En simpel kode der domenstrerer og lidt forklaring vil være kærkommen.
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. juni 2003 - 14:23 #7
Tror ikke at det er et Plug-In du vil lave. Kig på IE SDK: http://msdn.microsoft.com/downloads/samples/internet/wizard/

Jeg har aldrig selv prøvet det, og ved ikke om det er muligt, at ændre adressefeltet uden at siden skifter.

Du kan også gøre noget nemmere: Lavet et W32 program, der detekterer vinduer på skærmen. Når IE findes, detekteres hvad indholdet er i adresse feltet og derefter skiftes det (hvis det er nødvendig). Dette kan gøres med standard W32 kald (FindWindows, FindWindowEx osv.)
JP
Avatar billede jpk Nybegynder
11. juni 2003 - 14:24 #8
Jeg har set flere IE-plugins eksempler/tutorials på MS' website, du kan helt sikkert finde mere information der...
Jeg har desværre ikke tid til at hjælpe for øjeblikket!
Avatar billede gumbert Nybegynder
11. juni 2003 - 14:35 #9
Vil lige være sikker på at i forstår hvor jeg vil hen.
Hvis brugeren for eksempel skriver www.hej.dk skal iexplorer åbne filen c:\hej.html men stadig vise www.hej.dk som url. Altså brugeren sidder og kigger på en fil fra sin egen hd men tror den er inde på www.hej.dk