Avatar billede dinni Nybegynder
10. juni 2003 - 21:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan kan jeg lytte til mine cd'ere igen?

Efter installation af brænder kommer der ingen lyd fra mine højtalere, når jeg afspiller cd'erer. Hvad kan jeg gøre for lydsystemet virker igen?

hilsen Dinni
Avatar billede fromsej Praktikant
10. juni 2003 - 21:11 #1
Er ledningen til lydkortet sat i?
Avatar billede dinni Nybegynder
10. juni 2003 - 21:13 #2
Ja, før installation virkede lyden perfekt.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
10. juni 2003 - 21:14 #3
Husk den lille (3 eller 4 ledede) ledning der skal gå fra cd afspilleren/brænderen til lydkortet.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
10. juni 2003 - 21:15 #4
Bruger du brænderen til at høre cd'er fra, eller har du også alm. cd. drev ?
Avatar billede dinni Nybegynder
10. juni 2003 - 21:21 #5
Jeg har afinstalleret brænderen, men ingen lyd.
Cdafspilning foregår fra cddrev. Der er en brummelyd fra højtalerne
Avatar billede chalde Seniormester
10. juni 2003 - 21:53 #6
gå ind i enhedshåndtering:
start->kontrolpanel->system->hardware->enhedshåndtering
derefter: dvd/cdromdrev->dit cdromdrev/dvd->egenskaber
sæt hak i aktivér digital cdlyd
Avatar billede dinni Nybegynder
10. juni 2003 - 22:40 #7
Jeg anede ikke, at der kunne høres musik via brænderen, det er ok via en hovedtelefon - men stadig ingen lyd via højtaler, der er tilsluttet skærm.
Det lille audio kabel er til sluttet lydkortet. Der er 2 muligheder, men det er vel brugbart fra begge ( brænderen er installeret igen ). Ved anbefaling at gå ind i enhåndshåndtering er det eneste sted der ikke er flueben er ved " synkroniser dataoverførsel " . Vinduet viser ikke det omtalte ang. at aktivere digotal cdlyd.
Avatar billede dinni Nybegynder
12. juni 2003 - 21:49 #8
Hjælp
Hvad er der sket med lyden, som jeg tidligere ( før installation af brænder )  hørte via højtalerne, og hvorfor kan jeg kun lytte til cdmusik via hovedtelefon tilsluttet til brænder?