Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 20:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Langsom nedlukning

Windows 2000 er lige begyndt på at "stene" 1½ - 2 min hver gang jeg lukker ned!

Jeg har installeret alle Service Packs og updates, uden at det har hjulpet.

Er der nogle der har nogle hints til, hvordan jeg får dette disabled?

(hvis det ikke bliver fixed, er det lige før en reinstall må være det næste på programmet *suk*)
Avatar billede fromsej Praktikant
10. juni 2003 - 20:48 #1
Det problem har jeg altid løst med en repair.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare at den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede sstp Nybegynder
10. juni 2003 - 20:56 #2
Sjovt.. Drengen herover har det samme problem..
Men jeg har bare XP...

Det kunne være at jeg også skulle prøve det der... :D

Min er nemlig også ca 1½ - 2 min om at lukke ned...

Såå..

Håber da det her måske kan hjælpe.
Avatar billede fromsej Praktikant
10. juni 2003 - 20:57 #3
Det har hjulpet mig flere gange, når dyret bliver længe om både opstart og nedlukning.
Avatar billede xoinst Nybegynder
11. juni 2003 - 01:59 #4
Hey...

Der er vel ikke nogen der kender en hjemmeside med xp cd-keys, for min key
virker ikke, :] da jeg også gjerne vil have lidt fut på igen :)
Avatar billede fromsej Praktikant
11. juni 2003 - 11:52 #5
xoinst>>Dette er IKKE et warez forum, her gives ikke hjælp til den slags, du kan henvende dig der hvor du KØBTE din XP og høre om de kan hjælpe dig!
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2003 - 14:56 #6
jeg lavede en repair igår og nu vil den slet ikke lukke ned eller genstarte ... det er fucked up ... reinstall the only way now !
Avatar billede fromsej Praktikant
11. juni 2003 - 15:30 #7
Hvilken fejlmelding får du?
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2003 - 19:45 #8
ved restart får jeg en stort skærm og ikke mere, det samme ved nedlukning :(

meget strange! men anyway nu er PCen reinstalled :P
Avatar billede fromsej Praktikant
12. juni 2003 - 20:45 #9
Hmm, det var underligt, Repair plejer ellers at kunne.
Men tak for points.*S*