Avatar billede montago Praktikant
10. juni 2003 - 20:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Meta commando

ligsom der finde %20 kommandoen som er det samme som Mellemrum...

skal jeg blot vide samme %nummer/kommando som angiver en ny linie (keyboard Return)
Avatar billede rdc Nybegynder
10. juni 2003 - 20:24 #1
Hvad mener du?
Avatar billede montago Praktikant
10. juni 2003 - 20:30 #2
oki... som www.adresse.dk kan der indsættes %20 hver gang man vil have mellemrum Right ?

jeg vil gerne lave ny linie... ligsom når man skriver sin Danske Stil... og trykker "enter" eller "Return" tasten på keyboardet... ved hver linies afslutning

RIGHT ?

Jeg vil gerne have koden til ny linie, i samme stil som %20

koden skal bruges til en Href link som skal se sådan her ud

href=navn@host.dk?SUBJECT=emne&BODY=navn = NAVN [NY LINIE] password = PASSWORD
Avatar billede larslyster Nybegynder
16. juni 2003 - 13:51 #3
Som du selv nævner så giver %20 et mellemrum, da 20 (hex) i decimal tal er 32 som er ASCII koden for mellemrum.
Så for at skifte linie skal du have fat i ASCII koden for ny linie i hex format, som er 0A (nul a).
Dit link bliver så: <a href=mailto:email?SUBJECT=emne&BODY=navn%20=%20NAVN%0Apassword%20=%20PASSWORD>link</a>
Avatar billede montago Praktikant
17. juni 2003 - 22:23 #4
Det var lige det jeg skulle bruge !!!