Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 18:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Automatisk ID

Hej eksperter.

Jeg har en database der driller.
Når jeg tilføjer data bliver der automatisk tildelt et id.
så langt så godt. Men hvis jeg så f.eks. har 2 rækker og jeg sletter der hvor ID=2.

Så næste gang der tilføjes noget til databasen får det ID3 og ikke ID2. Kan jeg ikke bede databasen om det på en eller anden måde?
Avatar billede schaefner Juniormester
10. juni 2003 - 18:10 #1
nej, den er jo meningen den skal tildele et unikt id til hver post. Du kan slette id-rækken og tilføje den igen, så vil gå fra et og frem uden 'huller'.
Avatar billede schaefner Juniormester
10. juni 2003 - 18:12 #2
Hvad er i øvrigt problemet i, at der er huller? Det er vel kun et skønheds-problem.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 18:14 #3
aha det kunne jeg eventuelt gøre :)
Men egentlig lidt bøvlet.

Hvis du vil smide et svar, kan jeg lukke med det samme.
Avatar billede schaefner Juniormester
10. juni 2003 - 18:16 #4
svar ;)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 18:22 #5
Problemet ligger i at det er et arkiv over mine VHS bånd. De har alle et nummer. Jeg hiver så også id nummeret ud på siden dataet bliver vist på. Så der blev lidt problemer med nummerne på båndene og databasen :)
Avatar billede dittmer Nybegynder
10. juni 2003 - 22:56 #6
Så skal du vel bare ændre i titel/båndtype i stedet for at slette hele din record?
Eller også skal du have et unikt ID (som ovenfor) og så bare et felt, der siger hvilket nummer, der er klæbet på båndet...