Avatar billede mora Nybegynder
10. juni 2003 - 17:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sapphire + tvout

Hvordan får jeg tv-out til at du på dette kort ?

under display rroperties kan jeg starte fjernsynet, men hvis jeg afspiller film viser den kun afspilleren og et sort felt hvor filmen skal være.

Kortet er Sapphire Radeon 9600PRO / 128 MB DDR / TV-Out SAP-9600PRO
OS er Windows 2000 pro
Avatar billede keysersoze Guru
10. juni 2003 - 19:09 #1
2 muligheder

1. skrivebord -> højreklik -> egenskaber -> indstillinger -> avanceret -> skærme -> sæt "skærm til sekundær" og "TV" til primær

2. (den bedste metode) - skrivebord -> højreklik -> egenskaber -> indstillinger -> avanceret -> overlay -> indstillinger for klon-tilstand -> vælg "teatertilstand" (eller hvad du finder bedst)
Avatar billede mora Nybegynder
10. juni 2003 - 23:39 #2
har sat den på teatermode :D

der er en del striper, lidt som på gamle vhs bånd hvor man skal ændre tracking...

nogen ide hvordan jeg kan fikse det ?
bruger det kabel der fulgte med (ikke det der ligner højttaler stik) (sorry for manglende fagudtryk :))
er det andet mon bedre ?

Har hørt jeg skal stille tvet til lavere opløsning, men kan ikke se hvordan jeg kan ændre opløsning på en skærm kun ?
Avatar billede zorce Nybegynder
12. juni 2003 - 13:05 #3
Tjek at du ikke har vlagt at TV'et skal "Udvid Windows-skrivebord..." og så skal du i Theater Mode (Overlay) når den er sat til skulle det virke. Stiperne kan forekomme hvis du kører SVHS-kabel til et ældre TV. Brug i stedet konverteren og så via compositkablet(gule der ligner et alm. phono)
Avatar billede mora Nybegynder
12. juni 2003 - 14:28 #4
har lige skiftet kablet, til composit, men striperne er der stadig :/

den står til theater mode
med 4:3
Avatar billede zorce Nybegynder
12. juni 2003 - 16:51 #5
spøjst.. prøv at køre igennem din video og se om det er det samme prob.
Avatar billede mora Nybegynder
12. juni 2003 - 21:49 #6
har ikke video :(
giver lige points, keyzer har jo løst det med den ikke viste det, men håber nogen ved hvordan man fikser de striber.

det er ikke vildt, men kan de fjernes, hvorfor så nøjes :)

fjernsynet er købt for ca 3måneder siden, men kostede kun 1k så er sikkert ikke prima kvalitet.