Avatar billede else Nybegynder
02. december 2000 - 17:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Office 2000 - bruge anden ordbog

Jeg har Office 2000

Og vil gerne have Word til at bruge retskrivnings og fremmedordbog - i stedet for den der følger med.

Hvordan får jeg den til det.

Else
Avatar billede pallepop Nybegynder
02. december 2000 - 17:25 #1
Hej Else
vælg menu\'en Funktioner / indstillinger så kommer der nogle faneblade, her vælger du fanebledet stave- og grametikkontrol. På dette fanebled er der en knap \"Brugerordbøger\" som giver dig adgang til at tilføje ordbøger.

Håber du kan bruge det til noget.
Avatar billede else Nybegynder
02. december 2000 - 19:25 #2

Words egen stavekontrol hedder \"bruger.dir\"
Retskrivningsordbogen slutter med .exe

hvordan får jeg den til at bruge den og evt senere andre ordbøger?

Word bruger jo ikke ordbøger der ender på .exe?
Avatar billede pallepop Nybegynder
02. december 2000 - 20:25 #3
Hmm, Retskrivningsordbogen slutter vel ikke med .exe, det er programmet som du åbner ordbogen med.
Tjek lige i mappen, hvor Retskrivningsordbogen ligger om der ikke ligger en anden fil, som er selve ordbogen.
Avatar billede else Nybegynder
03. december 2000 - 20:38 #4
I den mappe hvor retskrivningsordbogen ligger er der kun *exe filen.

Kan den fil jeg skal bruge være anbragt under windows?
Avatar billede pallepop Nybegynder
04. december 2000 - 00:20 #5
følger der en cd-rom med som skal være i drevet når du bruger ordbogen?
Avatar billede else Nybegynder
04. december 2000 - 07:10 #6
Nej alt fra CD-rommen er installeret på PCen
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. december 2000 - 20:39 #7
Hvis du er Gyldendals, så tjek lige følgende link:
http://www.gyldendal-uddannelse.dk/support-produkt.html
De skriver noget om Office 2000 og orbøger, nederst på siden.