Avatar billede humleloi Nybegynder
10. juni 2003 - 16:35 Der er 76 kommentarer og
3 løsninger

computerfirma til samarbejde

Jeg er ved at starte et computerrådgivningsfirma op hvor vi hjælper folk der ikke har særlig meget forstand på computer til at finde en computer der passer til deres behov. Derfor søger vi et computerfirma som vi kan køre et samarbejde med. Samarbejdet skal gå ud på at vi finder den rette computer til kunden også køber vi den hos et fast firma. Firmaet giver så os en fast beløb for hver computer vi bestiller hos dem. Vi vil også tilbyde kunden en færdig installation af alt software, hvor vi vil lave en ghostpartition til dem så de kan reinstall deres computer hvis der skulle ske noget med den.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:36 #1
Hvem sidder så med aben?
Med andre ord hvem dækker garantien?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. juni 2003 - 16:38 #2
samme tanke her, og jeg tror nu ikke at computerfirmaer laver den slags aftaler, men held og lykke :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:39 #3
"Vi vil også tilbyde kunden en færdig installation af alt software"

Hvilken software? Den er jo præinstalleret OEM. Only equipment manufactures"
Desuden følger der normalt en reetablerings cd med.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:40 #4
Men sælger du dem videre eller hvad?
Hvem skal jeg sende fakturaen til?
Avatar billede humleloi Nybegynder
10. juni 2003 - 16:46 #5
Nej. fakturaen bliver sendt til den person som køber computeren, vi hjælper personen med at finde en computer som kan det som kunden skal bruge den til. Så tilbyder vi der ud over at gøre den klar til brug med installation af diverse programmer samt lave partitioner m.m!
Avatar billede donwang Nybegynder
10. juni 2003 - 16:48 #6
Alså, han skaffer bare "forretningen" kunder... Tror ikke på det er noget der kan løbe rundt...
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:49 #7
Hvorfor skulle jeg lade jer stjæle mine kunder på den måde?
Jeg tjener da mere på selv at servicere dem end at lade jer gøre det.

Btw. avancen på en alm. pc er omkring 500 kr. hvor mange af disse 500 skulle i så have?
Avatar billede donwang Nybegynder
10. juni 2003 - 16:49 #8
Hvis man ikke kan finde ud af at instalere programmer og lave partitions, så ved man vel heller ikke hvad man skal med det???
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:50 #9
Så tilbyder vi der ud over at gøre den klar til brug med installation af diverse programmer samt lave partitioner m.m!

Softwaren er jo installeret! Det skal jeg gøre som OEM'er.
Avatar billede donwang Nybegynder
10. juni 2003 - 16:51 #10
Btw. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man får en it-web-shop til at løbe rundt, og hvor meget avancen ca. er pr. 1000 kr.?
Avatar billede grunken Nybegynder
10. juni 2003 - 16:51 #11
Det letteste er da klart at have samarbejde med en "distributør"

man kan nemt lave forhandler aftaler med eks hp/compag

eks. kan du løfte knoglen og ringe til midtdata o.s.v

at få forhandleraftaler er da intet problem!

kræver selvfølgelig at du er momsregistreret, og du skal nok ikke regne med kredit det første stykke tid!
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:52 #12
donwang>Ja, bare se www.itbutikken.dk de ligger nogen gange under indkøbspris med deres varer.
Avatar billede donwang Nybegynder
10. juni 2003 - 16:53 #13
Nemlig...?
Avatar billede grunken Nybegynder
10. juni 2003 - 16:53 #14
donwang en it-shop løber for det meste rundt på kvantitet :)

har arbejdet hos en distrubitør, hvor avancen var ca. 2%, men så længe men sælger nok af det, betyder det jo ingen ting :)
Avatar billede humleloi Nybegynder
10. juni 2003 - 16:54 #15
dette her drejer sig ikke om verdens største firma, det er et lille lokal firma som bliver kørt i min fritid.
Avatar billede donwang Nybegynder
10. juni 2003 - 16:54 #16
Jeg læste engang en artikkel om dem, det var squ ikke meget de havde at i lommerne...
Avatar billede donwang Nybegynder
10. juni 2003 - 16:54 #17
Alså Itbutikken..
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:55 #18
2% er alt for lidt i omsætning grunken.
Avatar billede sigski Nybegynder
10. juni 2003 - 16:56 #19
Hvis du vil kalde det rådgivning, og så kun køber hos ét firma, er det i hvert fald ikke længere uvildig rådgivning..!

Jeg ville personligt aldrig have noget med et rådgivningsfirma, der har forhåndsaftaler med færre end 4-5 virksomheder, at gøre.

Men synes ideen isoleret set er ok, så held og lykke
Avatar billede donwang Nybegynder
10. juni 2003 - 16:56 #20
Hvad tager du i avance, schulze?
Avatar billede humleloi Nybegynder
10. juni 2003 - 16:59 #21
det er netop det sigski, jeg vil gerne have nogle samarbejdsaftaler med nogle forskellige firmaer så jeg kan sætte priserne op imod hinanden.
Avatar billede grunken Nybegynder
10. juni 2003 - 17:01 #22
ikke helt enig shulze

jow selvfølgelig som almindelig forhandler :), men hvis vi bare taler om videre distribution af varer er 2% rigeligt når man sælger bærbare i pallevis :)

men med en computerbiks er vi helt enig om at man skal op omkr. de 10%

og btw, tror i ikke at itbutikken kan få priser der nærmer sig under inkøbspris, hvis de har salgskapacitet nok til at sælge 10.000, og derfor køber 10.000
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 17:02 #23
humleloi gå ned på kommunen og start dit eget firma. Det tager 5 min. Kontakt så en række grossister og få en samarbejdsaftale.

Jeg ville da aldrig drømme om at betale dig penge fordi du finder kunder til mig, som du så oven i købet selv vil servicere.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 17:03 #24
2% af en million er 20000 kr. det dækker knapt nok en medarbejders månedsløn. + forsikring + afgifter + leje af lokaler + moms + skat m.m.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 17:03 #25
Det holder ikke grunken.
Avatar billede grunken Nybegynder
10. juni 2003 - 17:05 #26
her bliver mig og shulze hvis ikke enige sculze ;D
Avatar billede humleloi Nybegynder
10. juni 2003 - 17:05 #27
schulze --> så vil jeg da gerne lige vide hvad det er for et firma du ejer, og hvad det hedder?

er det normalt at man får lagt windows m.m ind når man køber en computer som ikke hedder compaq, ibn, fujitsu? det tror jeg nemlig ikke..
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 17:06 #28
Jeg er frisk på noget samarbejde, skriv lige til mig på osj@device.dk, så kan vi snakke nærmere
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 17:07 #29
Enhver forhandler med respekt for sig selv køber alt software som OEM. Der følger en række redskaber med til at lave repair cd'er m.v. og sparer kunden for penge da OEM versioner er langt biligere end retail.
Avatar billede grunken Nybegynder
10. juni 2003 - 17:08 #30
LOL

shulze, det holder faktisk fint :), hvis folk kan aftage nok, så falder avancen selvfølgelig, og ved et køb/salg af eks 10.000 bærbare er det faktisk rigligt...

Må dog lige tilføje at avancen IK starter ved 2%, sagde bare at det var muligt at komme ned på det :)
Avatar billede humleloi Nybegynder
10. juni 2003 - 17:10 #31
hvad hedder det windows man køber normalt uden at købe em computer?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 17:10 #32
Det er retail versioner.
Avatar billede humleloi Nybegynder
10. juni 2003 - 17:11 #33
OKAY! Jeg dropper at lave installationer, kun rådgivning. Så er jeg fri for alt det f***** OEM halløj.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 17:14 #34
Hvorfor laver du ikke bare et firma?

btw. mit firma: shoppen er dog ikke i funktion, bare noget jeg legede med en dag.
http://eshop.webkurs.dk

Primær kundegruppe kommer fra min hjemmeside http://webguider.dk
Avatar billede humleloi Nybegynder
10. juni 2003 - 17:14 #35
men det hjælper jo ikke alligevel, for Schulze påstår hårnakken at det ikke kan lade sig gøre at lave samarbejdsaftaler. Det drejer sig måske om max 100 computer på årsplan.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 17:16 #36
Hvad med at læse mit indlæg, så kan det jo være at vi kan finde ud af noget.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 17:16 #37
Jeg siger bare at jeg ikke ville indgå sådan en aftale, da den ikke givtig for mig.
Avatar billede humleloi Nybegynder
10. juni 2003 - 17:16 #38
Schulze firmaet skal køre rundt på den lille plet du kan se når du kigger ud over vandet fra din by..
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 17:17 #39
?
Avatar billede humleloi Nybegynder
10. juni 2003 - 17:18 #40
spacemaninc --> har jeg gjort. mailen er på vej!!
Avatar billede humleloi Nybegynder
10. juni 2003 - 17:19 #41
schulze -> bor du ikke i Ribe? man kan da se over til Fanø der fra!!
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 17:21 #42
hmm at du er fra Fanø gør ikke ligefrem sagen bedre for mit vedkommende, det havde måske været interessant hvis du boede på Bornholm eller lign. der har jeg ikke så mange kunder ovre. :)
Avatar billede humleloi Nybegynder
10. juni 2003 - 17:22 #43
ha ha... :)
Avatar billede humleloi Nybegynder
10. juni 2003 - 17:23 #44
der var lidt hjælp fra spacemaninc at hente, heller ikke mere. kun negativt. Så søger hjælp fra andre veje!
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 17:24 #45
Men som sagt: Start et konsulent firma, det koster ikke noget og du kan trække udgifter i forbindelse med driften fra i skat.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 17:25 #46
Du kan nu også nemt rode dig ud i noget snavs ved at benytte for små forhandlere. Tror du ikke dine kunder bliver lidt sure hvis det firma du har anbefalet går konkurs ;)
Avatar billede humleloi Nybegynder
10. juni 2003 - 17:25 #47
Hvad skal jeg lave i det firma når der ikke er noget at hente på at rådgive folk om computer køb.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 17:32 #48
humleloi>Der er da masser at hente.
Hvis der er noget du har ekspertice i kan du også afholde kurser eller jeg kan sende dig ud til kunder. Men så bliver det som "ansat".
Avatar billede humleloi Nybegynder
10. juni 2003 - 17:34 #49
underviser allerede..
Avatar billede humleloi Nybegynder
10. juni 2003 - 17:37 #50
jeg prøver at sætte det igang, hvis det så ikke lykkes kan jeg altid stoppe det igen..!!
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 17:47 #51
Held & lykke.
Avatar billede donwang Nybegynder
10. juni 2003 - 18:01 #52
Hmm... Jeg bor sørme også i Ribe:O)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 18:04 #53
Skummelt, 3 på stribe fra Ribe(næsten da). *GG*
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 18:04 #54
Well IT-guru'erne holder jo også til dernede. :)
Avatar billede fromsej Praktikant
10. juni 2003 - 18:05 #55
Det her får mig til at pibe.*S*
(Sorry)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 18:06 #56
For du er ik fra Ribe hæ hæ :)
Avatar billede donwang Nybegynder
10. juni 2003 - 18:07 #57
Du kender vel også www.computerland.dk ?
Avatar billede fromsej Praktikant
10. juni 2003 - 18:07 #58
Ej heller fra Nibe, men nu begynder det at knibe. ;o)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 18:09 #59
donwang>Nøh.. skulle jeg det?
Avatar billede donwang Nybegynder
10. juni 2003 - 18:12 #60
Computerland holder da ellers til her ude i Ø.V., der er der jeg handler;O)
Avatar billede donwang Nybegynder
10. juni 2003 - 18:12 #61
Det første der = det...
Avatar billede donwang Nybegynder
10. juni 2003 - 18:13 #62
Computerland
Marskvej 16
6760 Ribe
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 18:13 #63
hmm siger mig ikke lige noget, men i den tid jeg har haft mit firma er der også så mange firmaer der er kommet og gået. Jeg har opgivet at følge med. :)
Avatar billede donwang Nybegynder
10. juni 2003 - 18:14 #64
Han er ellers gammel i branchen, bare i et andet firma...

Du kan måske levere noget der er bedre? (Skod bundkort han har)...
Avatar billede donwang Nybegynder
10. juni 2003 - 18:18 #65
Man må formode at han snart åbner www.computerlandbeta.dk som jeg har fået opsnuset;)
Avatar billede humleloi Nybegynder
10. juni 2003 - 19:07 #66
alle frem på stribe, vi drikker Frem fra Ribe!!
Avatar billede donwang Nybegynder
10. juni 2003 - 21:24 #67
Nej, det smager af møg;O)
Avatar billede humleloi Nybegynder
11. juni 2003 - 11:04 #68
vil lige fortælle dig schulze at jeg i dette sekund har fået en samarbejdsaftale på plads med et af Danmarks største computerfirmaer. :)
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2003 - 11:09 #69
Tillykke med det.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2003 - 11:10 #70
Men jeg forstår stadig ikke hvorfor du ikke laver dit eget firma og derved tjener flere penge på salg m.m.
Avatar billede humleloi Nybegynder
11. juni 2003 - 11:30 #71
jeg laver da også mit eget firma! mener du med selv at købe hardware dele ind fra grosister også selv samle det? det skal jo bare køre som et hobbyfirma!
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2003 - 11:36 #72
>mener du med selv at købe hardware dele ind fra grosister også selv samle det?

Nej, da jeg ikke går ud fra du har mulighed for efterfølgende at kontrollere systemet du selv samler for støj og dermed CE godkende det. Computere skal CE godkendes før de videresælges.

Men du kan sagtens købe færdige systemer hvis det er det du ønsker.
Avatar billede humleloi Nybegynder
11. juni 2003 - 11:49 #73
det er kun rådgivning jeg laver, og derfra bestille en computer til kunden som bliver leveret på kundens adresse!
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2003 - 11:55 #74
Well hos mine grossister bestiller jeg en pc indtaster kundens adresse og voila.
Avatar billede coolstar Nybegynder
14. juni 2003 - 13:18 #75
måske det her er endnu et "desperat brug for penge" projekt ligesom de utallige webdesign "firmaer" som skyder op overalt.

Helt ærligt hvis man vil være iværksætter så find på noget som ik 1000 andre fandt på for 5 år siden...
Avatar billede coolstar Nybegynder
14. juni 2003 - 13:20 #76
det gælder om at holde skruen i vandet og holde den i gang, de her rådgivnings firmaer er tomme projekter, folk kan gå ind på eksperten og få hjælp...

hvis man absolut vil starte op selv så som jegs krev i mit andet indlæg - find på noget som ik er over prøvet før og som er lidt mere priginalt end "rådgivning"

er det samme som at sige man vil lave jubii 2 - helt ærligt den ide er også væk og man skal ik tro man bare kan ridde vidre på allerede etablerede successer...
Avatar billede kkn186 Nybegynder
20. juni 2003 - 19:16 #77
Tror vi er med mail mig kasper@n-data.dk hvis det er noget
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
01. juli 2003 - 03:54 #78
>Humleloi
Du er meget velkommen til at kontakte mig!
Jeg vil da hellere end gerne give dig nogle gode priser, hvis du mener du kan sælge 100 comps. om året. jeg sælger i forvejen på www.interlace.dk

Send mig en mail på: uha@interlace.dk hvis du vil have et godt tilbud.

-> Til alle Jer der ikke mener man kan lave et velfungerende firma "ligesom alle de andre" Det er da kun hvis man er en dårlig købmand og ikke kan "slå" konkurrenterne at det er umuligt!!!
Avatar billede humleloi Nybegynder
02. juli 2003 - 12:58 #79
Tak for hjælpen gutter!
- der bliver intet firma lige pt. '