Avatar billede klausmarkussen Nybegynder
10. juni 2003 - 14:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilgang til kun en internet adresse.

Hej med jer.

Jeg sidder og skal lave et kursuslokale hvor brugerne kun skal have tilgang til en internet adresse, men hvordan forhindre jeg dem i at sidde og surfe på rundt på nettet. Jeg har hørt at man kan lave en LMhost fil, er det rigtigt og der nogen der ved hvordan man gør. Eller har andre ideer.

Klaus
Avatar billede qredee Nybegynder
10. juni 2003 - 14:38 #1
Hvilket styre system / (Browser) ?
Avatar billede oconradsen Nybegynder
10. juni 2003 - 14:51 #2
Det er masser af muligheder, men du vil nok helst ikke ændre i brugermaskinerne ( så kan de jo selv rette tilbage). Din konfiguration er sikkert Brugermaskiner - router - Internettet. Et nemt lille trick kunne være at ændre default route i routeren til en ubrugelig addresse, f.eks. en lokal og så addere en host route der peger på den addresse du vil accesse, derved vil kun den pågældende maskine på internettet kunne nås. Du kan lave samme løsning hvis du har en proxy server, eller du kan filtrere i routeren. Bemærk, løsningne duer kun hvis den site du henvender sig til ligger på en server, hvis der er flere servere må alle adderes med host routes.
Avatar billede klausmarkussen Nybegynder
10. juni 2003 - 14:54 #3
Jo jeg vil gerne ændre i brugermaskinerne. Jeg vil helst ikke ændre i min router. Jeg bruger win98 som styresystem og Explorer 6.0.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. juni 2003 - 15:50 #4
du kan indstille pc'erne med faste ip adresser og lade være med at indtaste ip adresser på dns servere.

derefter finder du hosts filen (ikke lmhosts) og laver en linje hvor der står den internet adresse de skal have adgang til og ip adressen til den.

på den måde kan de kun komme ind på den adresse.
med mindre der er nogle der kan ip adressen på en hjemmeside.

jeg har dog ikke testet ovenstående løsning i praksis, men er ret sikker på at det vil virke.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juni 2003 - 07:57 #5
Prøv at gå ind i internet explorer | tools | internet options. Kig på fanebladet content (indhold). Der er en guide du kan følge. Det bruges mest til at forhindre børn i at se anstødelige sider, men jeg mener at man kan sætte et hak i at man kun må se de sider der er givet tilladelse til.