Her er mit mail forløb med Dansk Kabel TV som med et lod deres pris stige med 75 %, efter min udregning. Der er kommet mange løgne fra deres side om hvorfor det pludselig pris boom. Endvidere lyver de om deres produkter. Men alt dette kan i se i min mail herunder.
-----Original Message-----
From: jonah.hex
Sent: 26. februar 2003 08:03
To: Support Kabelmodem; Kundeservice Kabelmodem
Subject: Kundeservice ????????????????
Jeg har med stor undren læst jeres brev om omlægning af kabelmodem og formoder at der må været sneget sig en fejl ind i det materiale i har sendt ud.
En stigning på 25 % abonnementet syntes jeg er lige i overkanten, jeg kender i hvert fald ingen der har fået den lønstigning. Men nu kommer den mere basar side af sagen, i tilbageholder oplysninger i brevet om at det, ikke nok med den voldsomme prisstigning også er tale om en forringelse at produktet på 50 %. Jeg taler her om den reduktion af uploade hastigheden som for mit vedkommende falder fra 256 til 128. Så vi taler nu om er forøgelse af prisen og en forringelse af hastigheden, 25% + 50% = 75%, det er meget at mit abonnement stiger. Jeg ved ikke lige om det er sådan at regnestykket skal gøres op, men jeg har vel også lov til at lave en regnefejl, lige som jeg formoder at i også har gjort det.
Endvidere syntes jeg at det er dybt kritisabelt jeres opførelse omkring opkoblingen. Jeg købte for mindre end 1år siden en opkobling hvor jeg fik at vide at jeg kunne have fire computere på nettet hvis jeg bare købte en switch, men så fik proptrækkeren lige en ekstra tand da i sløjfet: Så skulle jeg pludselig have en router for at have flere pc´er på nettet, men så var det jo heldigt at i havde sådan en til salg for 500 kr. Men i ville ikke give mig penge tilbage for købet at en ubrugelig switch som i havde lokket mig til at købe mindre end 3 måneder tidligere. Så er det lige jeg tænkte på om det bare var tilfældigt at i lavede abonnementet om eller det bare var kynisk markedsførelse.
Jeg håber på et hurtigt svar, ellers må andre se på sagen
jonah.hex
Her er så det svar jeg fik
-----Original Message-----
From: Kundeservice Kabelmodem [mailto:kundeservice@dk-tv.dk]
Sent: 7. marts 2003 17:58
To: jonah.hex
Subject: RE: Kundeservice ????????????????
Hej jonah.hex
Tak for nedenstående mail. Jeg sender dig hermed som lovet lidt mere forklaring til, hvorfor vi foretager de ændringer, vi gør pr. 1. maj.
Prisstigningen på kr. 50 indeholder ikke bare den almindelige prisudvikling men skyldes også at den hidtidige pris ikke har dækket omkostningerne ved levering af produktet. Som du sikkert ved, så holder en forretning ikke ret længe, hvis man ikke i det mindste kan få indtægter, som kan dække udgifterne.
Vi har meddelt ændringen omkring up-load på vores hjemmeside i henhold til vores kundevilkår "Mindre ændringer af tekniske specifikationer kan til enhver tid meddeles kunden på Dansk Kabel TV's web-sider".
Med hensyn til ændring af upload, vil det ikke have betydning for særligt mange af vores brugere. Det er kun brugere som har servere stående, der vil mærke en forskel. Vores upload er forholdsmæssigt meget belastet, og skulle vi bibeholde den upload, vi har nu, ville det betyde en øget udgift til antenneforeningen til udbygning af nettet. Dette ville så medføre øgede kontingenter til alle abonnenter. Det er ikke fair, eftersom der er abonnenter som overhovedet ikke bruger internettet og andre som har et helt almindeligt forbrug.
Grunden til vi ikke tidligere har anbefalet routere, skyldes at routere altid har været utroligt dyre (3-5.000 kr) i forhold til switch/hub. Efter påbud fra myndighederne omkring sporing af evt. Kriminalitet på nettet, var det ikke længere muligt for os at bruge private ip-adresser, og derfor var vi nødt til at skifte til offentlige ip-adersser, hvilket også medførte, at der ikke længer kunne være 4 pc'er på et kabelmodem via en hub/switch. Jeg vil dog gerne gøre opmærksom på, at det jo er helt op til den enkelte at vælge, hvor mange pc'er man ønsker at koble op på kabelmodemet. Det er vel det samme som, hvis man skal vælge hvor meget ram man ønsker i sin PC.
God weekend.
Med venlig hilsen
Dansk Kabel TV A/S
Rie Duus
Kundeservice
rd@dk-tv.dk
www.dk-tv.dk Jeg skrev så tilbage og fik de svar som er skrevet i (parentes) og det undrestreger tydeligt at Dansk Kabel TV ikke fatter en skid
-----Original Message-----
From: Kundeservice Kabelmodem [mailto:kundeservice@dk-tv.dk]
Sent: 15. marts 2003 07:40
To: jonah.hex
Subject: RE: Kundeservice ????????????????
Hej jonah.hex
Tak for din mail.
Jeg vil gerne lige korrigere din opfattelse lidt af tingene – se venligst mine rettelser i din mail.
God weekend
Med venlig hilsen
Dansk Kabel TV A/S
Rie Duus
Kundeservice
rd@dk-tv.dk
www.dk-tv.dk-----Original Message-----
From: jonah.hex
Sent: 10. marts 2003 07:48
To: Kundeservice Kabelmodem
Subject: RE: Kundeservice ????????????????
LØGN??
Enten ved du ikke hvad du snakker om, eller så lyver du mig lige op i ansigtet.
ALLE har brug for upload, når du sender en forsørgelse til en til DNS server for at få fat i en hjemmeside bruger du uploade, og hvad med alle dem der bruger Messenger til fildeling, spil over nettet, og IP telefoni bruger Uploade. Så det er ikke kun servere der bruger uploade.
Løgn nummer 2.
En router kostede ikke 5000 kr.
(jeg har aldrig påstået en switch kostede kr. 5000, men en router kostede mellem 3 og 5.000 kr., da vi i sin tid begyndet at koble folk på kabelmodem, ikke for 9 måneder siden, men for 3 år siden)
da jeg fik kabelnet for 9 måneder siden, så jeg ved ikke hvor du har dette vandvittige beløb fra. Men det er da rigtigt at man selv må bestemme hvor meget ram man vil have i maskinen, men jeg fik af vide at jeg kunne have fire maskiner på nettet men en switch, 3 måneder senere laver i det om
(da du blev koblet på, var alting stadig under udarbejdelse, og derfor kunne vi ikke fortælle dig noget. Det er ikke beslutninger som træffes fra dag til dag. Det kræver lange testperioder, før vi endelig beslutter hvilken løsning, vi vil benytte, for at give vore kunder det bedst mulige produkt)
og det skal du ikke komme og bilde mig ind at i ikke viste noget om. Så hvis jeg vil have flere maskiner på nettet måtte jeg købe en router som i tilfældigvis lige havde på lager. Smart lille trick, men jeg ved nu ikke hvor pænt det er overfor jeres kunder.
(at vi havde en router, vi kunne tilbyde kunderne, var ikke noget smart lille trick, men blot et tilbud til de af vores kunder, som ikke vidste hvor de ellers skulle købe en router. Der var på intet tidspunkt tale om at man var tvunget til at købe hos os, det var blot et tilbud som tidligere sagt.)
Sker der ikke noget radikalt i denne sag må jeg søge offentligheden om hjælp.
jonah.hex
Jeg har så skrevet et par gange siden men der sker ikke noget med dem