Avatar billede mc.lucifer Praktikant
10. juni 2003 - 12:56 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

USB og Strøm

Jeg har været så svine heldig at have fået en lacie 40 Gb hdd foræret "HELT NY"

http://www.lacie.com/products/product.htm?id=10063

Den tager stømmen fra USB´en men i manualen står der at hvis denne port ikke kan give strøm nok kan man bruge den medfølgende PS2 strøm ting "Et extra stik"

Den virker fint med denne strømtyv på men ikke uden, Altså giver min usb port ikke nok strøm.

Men hvormeget skal der egentlig til, og er det kun min arbejdsmaskine der ikke kan levere strøm eller skal jeg regne med at det er alle maskiner

en Mycom fra Bilka

MC
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. juni 2003 - 12:58 #1
det står sikkert i bunden af din lacie hvor mange Ampere og Volt den bruger
Avatar billede jonbdk Nybegynder
10. juni 2003 - 12:59 #2
Såvidt jeg husker kan man trække 500 mA på USB 1.1
Avatar billede jonbdk Nybegynder
10. juni 2003 - 13:01 #3
Fandt det lige ved en søgning: "up to 500 milliamps at 5 volts"
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
10. juni 2003 - 13:05 #4
jo men er der forskel på hvor meget strøm der kan komme ud af en usb port altså maskin afhængigt

MC
Avatar billede nanonissen Nybegynder
10. juni 2003 - 13:11 #5
Nej det burde det ikke være da det er et standart stik, og derfor er det ens.
Avatar billede tobias28 Praktikant
10. juni 2003 - 13:58 #6
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=mc.lucifer&option=22

du burde lukke nogle af dine gamle spørgsmål...eller følge op på dem!
Avatar billede jonbdk Nybegynder
10. juni 2003 - 14:19 #7
nanonissen -> jeg er tilbøjelig til at give mc.lucifer ret... Jeg har en usb dims der hedder en labjack (sådan et iokort til at sætte ind/udgange) og i vejledningen til den står der at hvis man skal bruge meget strøm og man bruger en bb kan det være nødvendigt at bruge en usb-hub med ekstern psu
Avatar billede archdevil Nybegynder
10. juni 2003 - 14:26 #8
jeg tror det er noget med at USB 2.0 giver mere strøm end USB 1.1......tror det har noget med det at gøre fordi vi også har en USB harddisk og min storebrors computer har USB 2.0 og min har USB 1.1....hans PC kan godt bruge den uden PS/2 stik men min PC kan ikke
Avatar billede hr.usb Nybegynder
11. juni 2003 - 08:06 #9
På en USB port USB 1.0 eller 2.0 kan der max trækkes 0,5 amp.
Din strømtyv på ps2 er helt normalt til disse eksterne HDD.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. juni 2003 - 08:58 #10
Tobias28 Ja selv jeg skal holdes i ørene nogle gange, Men nu er de afsluttet. takker for reminderen

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. juni 2003 - 08:59 #11
hr usb>>> syntes nok et eller andet sted at det smart er gået af den disk så. men ok den har været gratis så hvad kan jeg forvente *G*
MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. juni 2003 - 09:07 #12
Nå jeg kaster selv lige lidt lys over denne her sag

Min Arbejdsmaskine Mycom "Tror det er USB 2" kan ikke levere nok strøm, men min bærbar. Asus L8400 D som med næsten 99% garenti kun har usb 1 kan sagtens trække denne.

Så jeg kan konkludere at det har noget med Hardware at gøre og ikke et skod produkt fra en producent der absolut sakl salge strømtyve

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
15. september 2003 - 09:03 #13
så jeg svare lige selv

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
15. september 2003 - 09:03 #14
og svare lige igen *GGG*

MC