Avatar billede kunzen Nybegynder
10. juni 2003 - 11:37 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Flere Popups på samme side

Jeg føler efterhånden jeg har prøvet mig frem med meget, men nu er jeg frosset fast.......HJÆLP!!! :)

Jeg skal have flere popups frem på samme side ved hjælp af alm. tekstlinks. Hvordan ser koden til det ud?

De popups jeg skal have frem ligger allesammen i en mappe der hedder: /Popup/

Eksempel: /Popup/1.09 Tarnhelm

Oh hvor skal de forskellige koder stå? (head eller body)

Og da jeg er temmelig grøn hvad HTML angår så ville jeg være utrolig glad hvis det kunne forklares så selv en nybegynder forstår det :))
Avatar billede kunzen Nybegynder
10. juni 2003 - 11:38 #1
Nårh ja, jeg ville gerne lige have faste mål på popup'en. 300 x 300 og så skal det kun være menubaren der skal kunne ses. Alt andet er lige meget.....
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
10. juni 2003 - 11:40 #2
kommer om 30 sek
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 11:40 #3
200 point er alt for mange.

<script>
function abn(side, navn) {
  window.open("/Popup/" + side, navn, "width=300,height=300,menubar=yes");
}
</script>

De åbnes med:

<a href="#" onClick="abn('din_side.html', 'nytVindue1'); return false;">Åbn popup 1</a>
<a href="#" onClick="abn('din_anden_side.html', 'nytVindue2'); return false;">Åbn popup 2</a>
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 11:42 #4
Det er ikke smart at have mellemrum i filnavnene på dine popups. I så fald bør du skrive %20.
Mit script åbner i øvrigt som standard i mappen "Popup", så du behøver ikke at skrive /Popup/din_side.html, men bare din_side.html
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
10. juni 2003 - 11:43 #5
<a href="#" border="0" onclick="self.window.open('INDSAETURLHER','jeps','left=100,top=100,height=400,width=400,resizable=no,scrollbars=yes,status=no,toolbar=no,menubar=no,location=no')">NAVN PÅ LINK</a>

Det var et jeg fik sidst jeg skulle bruge det :)

Du indsætter adressen (eks. http://www.dr.dk)til den side som skal poppup, hvor der står indsaeturlher og i navn på link, skriver du f.eks. Danmarks Radio.

left og top er så vidt jeg ved hvor popuppen skal poppe frem henne på skærmen, og height width er størrelsen på popup vinduet..
Håber det hjalp :
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
10. juni 2003 - 11:44 #6
Det skal bare stå som alm. link, og du kan ændre størrelsen på vinduet på hver popup
Avatar billede kunzen Nybegynder
10. juni 2003 - 12:05 #7
Det virker sku.......I skal have tak begge to :))
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 12:09 #8
Som sagt: 200 point er alt for mange. Det sprænger jo totalt pointsystemet, når der gives maksimalt udbytte for et begynderspørgsmål.
I øvrigt er dacarp0's løsning forkert:

<a href="#" onclick="self.window.open('INDSAETURLHER','jeps','left=100,top=100,height=400,width=400,resizable=no,scrollbars=yes,status=no,toolbar=no,menubar=no,location=no'); return false;">NAVN PÅ LINK</a>

... skulle det være.
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
10. juni 2003 - 12:09 #9
Kunzen, np, vil du ikke have nogle af dine 200 point tilbage? Det er som en anden sagde, mange point.
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
10. juni 2003 - 12:09 #10
np = no problem :)
Avatar billede kunzen Nybegynder
10. juni 2003 - 12:11 #11
Nejnej......Jeg var virkelig kørt fast, så de 200 point er godt givet ud. :))
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
10. juni 2003 - 12:13 #12
hehe okay, jamen tak så :)
Avatar billede kunzen Nybegynder
10. juni 2003 - 12:15 #13
Hvad er det lige den der indskydelse gør?

;return false;
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
10. juni 2003 - 12:15 #14
Phoenixy, hvad skulle returne false gøre? Har ikke så meget styr på Javascript, kun lige de ting jeg skulle bruge jeg havde liggende..

Men den anden version som jeg postede cvirker altså fint, så nej den er vel egentligt ikke forkert..
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
10. juni 2003 - 12:17 #15
Kunzun, kunne forestille mig det har noget med det faste vindue at gøre, hvis du siden som skal poppeup ikke virker, så kommer der ikke en fejl eller noget?

Er ikke sikker.. LAd ham hellere selv svare :)
Avatar billede kunzen Nybegynder
10. juni 2003 - 12:20 #16
Hehe....lyder som en god ide. Jeg har sat koden ind sammen med dit forslag, og så vidt jeg kan se er det vist noget med at når man kommer længere ned på siden og trykker på et popup-link, så går siden ikke tilbage til start for at åbne Popup'en. Så åbnes den hvor man "står".

Det er sikkert bare indbildning....;))
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
10. juni 2003 - 12:23 #17
Tja, men nu er min side ikke så lang, så kan ikke engang lige tjekke :)
www.team-twet.dk - ikke kønt design, men det er brugt på demo siden.
Avatar billede kunzen Nybegynder
10. juni 2003 - 13:00 #18
Ser da meget godt ud. :))
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
10. juni 2003 - 13:03 #19
Arbejder på et nyt nyhedssystem. og ellers holder jeg øje med andre sider, for at få lidt inspiration til et nyt site :)
Avatar billede roenving Novice
10. juni 2003 - 13:04 #20
return false sikrer at href="#" ikke eksekveres og siden dermed reloades hvilket jo er ret irriterende, hvis brugeren har scrollet ned til et bestemt sted ;O)
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
10. juni 2003 - 13:09 #21
okay, tak :)
Avatar billede kunzen Nybegynder
10. juni 2003 - 13:12 #22
Fint nok...Tak for det roenving.....Så var det noge ti retning af det jeg troede :))

Hmm, det kan være der alligevel er et par enkelt-fungerende hjerneceller....!!
Avatar billede roenving Novice
10. juni 2003 - 13:14 #23
-- hvis du smider 200 ?-)

*g*
Avatar billede kunzen Nybegynder
10. juni 2003 - 13:19 #24
Hehe.....ja, jeg har aldrig været særlig sparsommelig......Det er måske for dumt at smide så mange point?? Nogle har allerede sagt at jeg undergraver pointsystemet. Er det rigtigt?
Avatar billede roenving Novice
10. juni 2003 - 13:25 #25
Ja, da 200 er maximum uddeling, så ...

-- og der står som eksempel, at 30 points er et godt udgangspunkt, synes du det er et svært spm, så udlod 60, synes du det er let, så udlod 15 !-)

-- så har vi de over 60 til, at du kan finde ud af, at der egentlig var meget arbejde i besvarelsen, og det kan du belønne -- eller til de helt håbløse spm, som at finde rundt i 10 km. kode o.l.
Avatar billede kunzen Nybegynder
10. juni 2003 - 13:37 #26
Jeg følte bare at det var håbløst for mig.....Derfor det høje pointtal.....Men noget svært for mig er jo selvfølgelig legende let for andre.....Det skal jeg huske!!
Avatar billede brokkehoved Nybegynder
10. juni 2003 - 14:07 #27
Det var da en tynd én, i slap af med...

Hvad så hvis han skal bruge et nyt vindue i en anden størrelse og/eller som skal placeres et andet sted?????
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
10. juni 2003 - 14:56 #28
Så indsætter han bare min kode 2 gange..

Læs før du skriver..

Den kode jeg pastede, kan bruges til flere links og han kan redigere størrelsen
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:05 #29
dacarp0>> Jo, dit var forkert, også fordi du skrev border="0" i et link, hvilket er ganske ulovligt.
At bygge en bro, som står fint den dag, den bliver bygget, men som braser sammen i det første stormvejr, er heller ikke ordentligt lavet.

kunzen>> Der står intet sted i reglerne, at point skal baseres på, hvor håbløst éns situation ser ud. Hvis flere og flere hopper med på maksimumvognen, bliver andre jo også nødt til at forhøje for at blive lagt mærke til, og så er der dømt kaos.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:06 #30
Må hellere lige tilføje en smiley, for jeg lyder vist lidt sur:

:)
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
10. juni 2003 - 22:42 #31
phoenixy har kørt med det script længe og har ikke haft nogle problemer endnu. Så min bro er da bygge godt nok, til det den skal bruges til :)
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
10. juni 2003 - 22:42 #32
Men tak for det, jeg husker det til næste gang :P
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2003 - 11:30 #33
Hvis du fx løber den gennem W3C's validator, kommer du i problemer med den border="0".
I øvrigt mangler som sagt "return false", hvilket kan være temmelig generende for brugeren.
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
11. juni 2003 - 13:44 #34
Yir jeg takker, så blev man så klogere :) Må jeg lige få fixet på siden hurtigst muligt