Avatar billede kimg Nybegynder
02. december 2000 - 13:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjerne baggrund i photoshop 6.0

Jeg har et billede hvor jeg gerne vil fjerne baggrunden, hvordan gøres det lettest

Kim
Avatar billede schmakk Nybegynder
02. december 2000 - 14:02 #1
Ved at lave en selection hele vejen rundt om det som skal fritlægges og klippe det ud. Så skal det bare finpudses bagefter :)

/SchmaKK
Avatar billede kdn Nybegynder
02. december 2000 - 14:40 #2

Du kan enten bruge tryllestaven, hvis det er en ensartet baggrund, eller gøre det manuelt.

Husk også at lave dit billede om til et lag.

//kdn
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
02. december 2000 - 15:37 #3
Når du hat vers. 6.0 ka\' du med fordel benytte funktionen som kom i vers. 5.5 og som nu er forbedret nemlig under Image/Extract hvor du dirkete laver en fritlægning af billedet.
Brug hjælp først, så du får fornemmelsen af hvordan den fungere.
Men det at fritlægge kommer meget an på opgave, og de to andre savr passer også til nogle ting - mere klar afgrænsede områder.
Avatar billede kimg Nybegynder
02. december 2000 - 17:36 #4
Det var lige den funktion jeg manglede, tak

Kim