Avatar billede kartolux Nybegynder
10. juni 2003 - 00:42 Der er 11 kommentarer

DOS-scanner

Jeg har et problem...  Hvilken scanner skal jeg bruge til et dos-baseret system, som ikke har forbindelse til internettet?

Vort system har tilsyneladende været inficeret af virus. Derfor kunne jeg godt bruge en virus-scanner som kan køre under dos og dermed beskytte mit system.

Jeg forestiller mig et resident program, som aktiveres og afvikles sideløbende ligesom f.eks. Smartdrive...

Dat-filen bør kunne hentes fra internettet på min pc derhjemme - og kopieres ind på det "beskyttede" system via mit zip- eller a-drev...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. juni 2003 - 00:45 #1
Avatar billede perhaps Nybegynder
10. juni 2003 - 02:30 #2
Avatar billede c-holst Novice
10. juni 2003 - 23:14 #3
via www.spywarefri.dk kan du finde en dansk vejledning til fprot
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. juni 2003 - 14:09 #4
http://www.grisoft.com  = gratis antivirus !

/victor-1
Avatar billede perhaps Nybegynder
11. juni 2003 - 14:55 #5
victor-1>Har grisoft en scanner til dos-baseret system?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. juni 2003 - 15:08 #6
Det er muligt jeg har misforstået dig -
Windows 98, ME, 98SE osv. er i min termologi dos-baserede systemer.
Hvorimod Windows 2000 og XP ikke er det.
Men siden du spø'r, så er det sikkert ikke det du mener.

/victor-1
Avatar billede perhaps Nybegynder
11. juni 2003 - 15:17 #7
victor-1>Det er kartolux som stiller spørgsmålet. Han har ikke været herinde efter han har stillet spørgsmålet igår, men ja man kan jo også godt forstå det sådan som du har gjort det. Jeg forstod det bare på en anden måde.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. juni 2003 - 16:17 #8
Ok :)
Så ikke, at det ikke var "spørgeren" - men så fik vi fundet ud af, at spørgsm. er "tvetydigt"

/victor-1
Avatar billede perhaps Nybegynder
12. juni 2003 - 09:11 #9
Spørgeren er helt tavs. Sover du kartolux?
Avatar billede kartolux Nybegynder
04. december 2005 - 12:12 #10
Undskyld ventetiden på et par år! Har haft gang i andre ting. Men når jeg skriver DOS, så mener jeg DOS. Jeg skal bruge en virusscanner, som kører i DOS. Der er ikke andre operativsystemer på maskinen :)
Avatar billede c-holst Novice
04. december 2005 - 23:24 #11
goggle kunne måske være din ven, men du kommer nok selv tl at teste de forskellige programmer:-)

aldrig for sent med ordentlig respons