Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
09. juni 2003 - 21:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Server win 2000 - langsom trafik af filer

Vi har en kraftig win 2000 server kørende med 2 arbejdsstationer.
Vi benytter IKKE off-linefiler da mængden vil lægge arbejdstationerne ned.
Vore dokumenter ligger på serveren - og dokumentmappen redelegeres vi politik for arbejdsstationen
Ved visse aktiviteter - fx. oprettelse af pdf-filer tager uhyggeligt lang tid - men tager kun et splitsekund hvis der arbejdes på lokal harddisk.
Problemet er ikke det samme for alle typer filoverførsler.
Hvad har jeg gjort forkert?
Avatar billede twm Nybegynder
09. juni 2003 - 21:40 #1
Hvilken virus scanner kører der på maskinen?
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
09. juni 2003 - 21:43 #2
server med kaspersky serverversion, de 2 arbejdsstationer med norton for workstations
Avatar billede twm Nybegynder
09. juni 2003 - 21:43 #3
og har du prøvet at gemme pdf filen, mens virusscanneren er slukket? (På serveren altså)
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
09. juni 2003 - 21:45 #4
Prøver næste gang jeg kommer til serveren
Avatar billede twm Nybegynder
09. juni 2003 - 21:47 #5
ok, jeg har prøvet at det er virusscanneren der trækker tænder ud, men det var godt nok mcafee. Ellers tag taskmanager frem på serveren, og se om der nogle resourcer der peaker, når der bliver oprettet en pdf.
Avatar billede spids Nybegynder
12. juni 2003 - 23:29 #6
Har du prøvet med DFS ( Distributed File System), den ligger på serveren ?
Bagefter kan du spegle den lige hvor du vil.
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
12. juni 2003 - 23:33 #7
din lille satan spids ;)
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
12. juni 2003 - 23:34 #8
tror jeg opgiver... det med virus virkede ikke