Avatar billede huggebanden Nybegynder
09. juni 2003 - 18:39 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Gemmensigtig Ikontekst

Kan man lave den farve der om ikonteksten ude på skrivebordet gennemsigtig?
Avatar billede soda Nybegynder
09. juni 2003 - 18:53 #1
Ja det kan du godt.

Den engelske løsning er her..

Højreklik My Computer -> Properties -> Advanced -> Performance -> "Custom" -> sæt kryds ud for "Use Drop shadows for Icon labels on the desktop"

Den danske er:

Højreklik Denne Computer -> egenskaber -> Advanceret -> (Under ydeevne) Indstillinger -> "Brugerdefineret" -> "Brug skygger til ikoner på skrivebordet"
Avatar billede rlg Nybegynder
09. juni 2003 - 19:29 #2
Jeg mener altså kun det er i Windows XP det er muligt uden et tredjeparts program =( Tror ikke at soda's løsning duer i windows 2000.
Avatar billede soda Nybegynder
09. juni 2003 - 19:35 #3
Argh Crap. Det er rigtigt. Jeg overså det var Windows 2000. Sorry. My mistake ;)
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2003 - 19:53 #4
Jeg lavede et program, for nogle år siden, der kan netop det du ønsker.
http://hjem.get2net.dk/TPO/
Klik på knappen med PC'en og derefter på linket Unyttige programmer.

:-)
Avatar billede halifax Nybegynder
10. juni 2003 - 00:56 #5
tpo - Jeg har brugt dit (unyttige!??) program i flere år. Tak for det. Var ikke klar over at det virkede med Win2000.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 07:24 #6
>halifax
Tak for de pæne ord!
Det virker fint med W2K, man skal bare undlade at bruge Active Desktop.
:-)
Avatar billede huggebanden Nybegynder
10. juni 2003 - 12:03 #7
jeg har noget lignende dit program tpo, det oxo lavet i delphi. Problemet er bare når jeg trykker på et icon så går den blå markerings farve ikke væk fra teksten igen. Det ser ikke ud til at der er nogen løsning på "problemet" så i får pointene =)
Avatar billede huggebanden Nybegynder
10. juni 2003 - 12:05 #8
how glemte at slå aktiv desktop fra.. nu ser det ud som om det virker.
Avatar billede soda Nybegynder
10. juni 2003 - 13:16 #9
Takker for points selvom min løsning først hjælper dig den dag du opgradere til Windows XP ;o)