Avatar billede jeffk Nybegynder
09. juni 2003 - 17:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Shift tast i winXP "låser"

Hello.

Jeg har et problem med mit keyboard, winXP og spillet Counter-Strike..

Min tastekonfiguration i spillet er lavet sådan, at når jeg holder shift nede så dukker jeg mig i spillet. Når jeg slipper rejser jeg mig op igen. Problemet er bare, at hvis numlock er slået til, så kan jeg slet ikke bruge piletasterne i spillet. Dette gør, at hver gang jeg trykker på én af pilene dukker jeg mig. Hvis jeg slår numlock fra, så kan jeg godt bevæge mig rundt med piletasterne, men så snart jeg trykker shift ned samtidig og skifter retning eller trykker på en anden tast, så "glemmer" den at dukke sig, altså den "cancel'er" shift..

jeg har hørt om folk, der havde samme problem hvis de havde et voiceprogram kørende samtidigt med Counter-Strike, specielt Microsofts eget Gamevoice. Men jeg har KUN Counter-Strike kørende og den laver stadig det nummer der. Det har intet med StickyKeys funktionen i windows at gøre (det er i hvert fald slået fra).

Det sjove er, at i andre Mods til Half-Life som f.eks. Day of Defeat laver den ikke dette nummer.. Jeg fatter det ikke.

Nogen der kender løsningen på det problem?

P4 3.0Ghz
80GB HD
Radeon 9800
512 DDR
almindeligt PS2-keyboard (Dell)
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
10. juni 2003 - 00:58 #1
Kan kun anbefale dig at ændre "duck" knappen til fx "spacebar" ... man har vænnet sig til dem efter godt 24 timeres intensivt spilleri :) Det gjorde jeg i hvert fald hehe
Avatar billede killer_bee Nybegynder
10. juni 2003 - 09:40 #2
Når man holder shift tasten ned så enabler man sådan noget 'handikap hjelp' funktionalitet og der kommer en pop up ... man kan slå det fra .. prøv at holde shift nede i win ..
Avatar billede jeffk Nybegynder
10. juni 2003 - 10:22 #3
killer bee, jeg srev netop, at det IKKE er sticky keys i windows. Det er slået fra. Og jeg ved godt, at man kan ændre taster og f.eks. spille på WASD istedet for, men det er ikke det jeg vil. Jeg vil have løst problemet.
Avatar billede blueberry1337 Nybegynder
21. juni 2003 - 11:03 #4
//Hey

Jeg tror dit keybord er ved at være gammelt og slidt sådan lyder det!! fordi mit gamle keybord gjorde også nogle underligt ting. Der var nogle taster som overhoved ikke virkede.. f.eks. home og end.. ved ikke hvorfor!

Men har købt et Logiteck Intetner Navigator og det er rigtig godt, og til Cs!

//Blue-
Avatar billede jeffk Nybegynder
29. oktober 2003 - 15:05 #5
Mit keyboard er sprit nyt...