Avatar billede ylwen Nybegynder
09. juni 2003 - 15:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

350MHz dual prcessor eller 1.5 GHz processor

Jeg skal sætte en windows 2000 Server op som web server og en anden op som mail server også med win2k server på. Jeg har 2 maskiner til dette formål, men hvilken maskine skal jeg bruge til hvad?

Jeg har en Gammel HP Server (Netserver LC 3) med 2 * 350 MHz processorer og 768 MB RAM. 3*SCSI HDD

Den anden er en nyere Pentium 4 1.5 GHz med 768 MB RAM. 2*IDE 100 HDD
Avatar billede mazing Nybegynder
10. juni 2003 - 18:10 #1
Jeg synes klart det er fedest med den dual server. Begge serverne har nogle plusser og nogle minusser, men jeg ville vælge dualen.. Men hvorfor ikke smide linux ind, nu du er igang? :)
Avatar billede ddaj Nybegynder
11. juni 2003 - 10:05 #2
Jeg tror de begge to ville være fine til begge opgaver, det eneste jeg kan komme på af ting som skulle gøre en forskel er harddisk plads...
Avatar billede ddaj Nybegynder
11. juni 2003 - 10:06 #3
Har for øvrigt selv en dual 400 MHz dell som filserver og den køre for dejligt...
Avatar billede ylwen Nybegynder
11. juni 2003 - 14:07 #4
Hvad kræver da mest plads ddaj? Ja, det er jo klart at jo flere mails der ligger på mail serveren jo mere plads kræver det, men det gør sig jo også gældende for web serveren... Nu er det til en lille virksomhed, så det bliver ikke det helt vilde med mails, der skal ligge og flyde... der bliver ca. brugt 100 MB til web sider, så det er jo heller ikke det vilde.
Avatar billede ddaj Nybegynder
11. juni 2003 - 14:59 #5
"ylwen"  Du har jo nærmest selv svaret på det...
Avatar billede ylwen Nybegynder
11. juni 2003 - 15:07 #6
:D ja det har jeg vel egentlig... for begge installationer fylder jo det samme og exchange fylder vel ikke alverden.
Avatar billede ylwen Nybegynder
11. juni 2003 - 15:07 #7
Tak for jeres hjælp!