Avatar billede kullebo Nybegynder
09. juni 2003 - 13:43 Der er 13 kommentarer

Argosoft mailserver

jeg har næsten fået mailserveren op at køre
det viker internt hvis jeg i servere i outlook ekspress skriver den interne ip.
men når jeg skal sende fra outlook eksternt skriver den
"Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'mail@xxxx.dk'. Emne 'Re: ', Konto: 'mail.zxxxx.dk', Server: 'backup-mx.post.tele.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '554 <mail@xxxx.dk>: Recipient address rejected: Relay access denied', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC79

denne fejl kommer dog ikke hvis jeg sender til en anden intern bruger på domænet

som udgående server i otlook har jeg backup-mx.post.tele.dk
indgående er mail.domæne.dk

dnsen (mx)og min router skulle være i orden

på forhånd tak.
Avatar billede fri-hash Nybegynder
09. juni 2003 - 17:39 #1
er backup-mx.post.tele.dk ikke en pop3-server? prøv pasmtp.tele.dk istedet
Avatar billede kullebo Nybegynder
09. juni 2003 - 18:31 #2
det hjalp ikke, samme smøre igen. den vil kun gå igennem hvis jeg fx sender til mig selv... jeg kan forresten godt modtage mails..
Nogen foreslag?, mvh.
Avatar billede kullebo Nybegynder
09. juni 2003 - 18:33 #3
Burde man egentlig ikke bare kunne skrive mail.domæne.dk i den udgående server i mailprogrammet, ligesom den indgående?

Når jeg prøver det skriver den at forbindelsen ikke kunne oprettes.
Avatar billede hojben Novice
10. juni 2003 - 00:39 #4
Som den siger, så har du indstillet den til ikke at relay. Hvilken version af Argosoft har du installeret?
Avatar billede nyrup Nybegynder
10. juni 2003 - 11:20 #5
Du skal afkrydset feltet 'min server kræver at jeg logger påø i outlook.
Avatar billede kullebo Nybegynder
10. juni 2003 - 12:23 #6
Jeg har version pro 1.8 (1.8.3.5) allow relay er slået til.

min server kræver godkendelse er nu afkrydset dette hjalp heller ikke... hmmm
jeg bliv pludselig i tvivl om mxen er korrekt, når jeg taster domænet med funktionen i mailserveren, kan den ikke få forbindelse til mail.pa-center.dk som domænet nu hedder (pa-center.dk). jeg har ellers oprettet en a record på både domæne og mail.domæne
Avatar billede hojben Novice
11. juni 2003 - 00:50 #7
Avatar billede baloose Nybegynder
11. juni 2003 - 23:46 #8
hvilken dns udbyder bruger du?
Avatar billede baloose Nybegynder
12. juni 2003 - 00:02 #9
Har du husket at sætte DIN mail server til at have den højeste prioritet i MX recorden?
da jeg satte min mailserver op virkede det heller ikke hvis jeg satte min mail udveksler til at være domaine.dk men fint da jeg brugte mail.domaine.dk husk dog at tilføje mail.domaine.dk i din A record hvis du prøver det (jeg ved ikke om dette er et generelt problem, men det løste mit problem!)
Avatar billede baloose Nybegynder
12. juni 2003 - 00:07 #10
Jeg går ud fra du prøver at sætte mailserveren op på en TDC linje når du vil bruge backup-mx.post.tele.dk !
hvis du ikke har læst følgende dokument vil jeg foreslå dig at du gør det da det forklare meget godt hvordan du skal sætte din MX record op.
http://download.opasia.dk/pub/zillion/csirt/netexpres-mx1.pdf
Avatar billede kullebo Nybegynder
12. juni 2003 - 17:09 #11
Tak for super hjælp, i gør et stort stykke arbejde men.... det dur ikke endnu.
der er stadig et par små ting jeg er i tvivl om, når jeg tester domænet i argosoft ser det sådan ud??, jeg får aldrig fat i exchangeren.
den kører på en win2000server kan det være et problem??

jeg router port 25 og 110 ned på maskinen.

Diagnosing domain pa-center.dk
Using DNS Server 194.239.134.83
Getting MX Records for the domain
Retrieved 2 MX record(s):
mail.pa-center.dk.
backup-mx.post.tele.dk.
Resolving IP addresses for mail exchangers
Exchanger mail.pa-center.dk. resolves to 80.62.209.68
Exchanger backup-mx.post.tele.dk. resolves to 195.41.53.68
Contacting exchanger mail.pa-center.dk. at 80.62.209.68
There was an error when connecting to mail.pa-center.dk.: [10060] Connection timed out
Contacting exchanger backup-mx.post.tele.dk. at 195.41.53.68
Response from server backup-mx.post.tele.dk.:
220 fupA.post.tele.dk ESMTP - TDC Internet
Successful contacts 1, unsuccessful contacts 1
Done

min mx record ser sådan ud hos gratis dns.dk
Vært          Mailudveksler              Præferance
pa-center.dk  backup-mx.post.tele.dk      20
pa-center.dk  mail.pa-center.dk          10

i feltet smart server skal der der stå backup-mx.post.tele.dk
skal der stå noget på fanebladet XFER i argosoft..

jeg ville gi alle mine point for en løsning, på forhånd tak
Avatar billede hojben Novice
13. juni 2003 - 01:57 #12
intet i XFER..
Avatar billede baloose Nybegynder
13. juni 2003 - 12:12 #13
Du kunne jo prøve at bruge en anden mailserver. Jeg kan anbefale RevilloC MailServer ( http://www.revilloc.com/mailserver/default.asp ) den er meget nem at sætte op og så er den gratis!