Avatar billede silberbauer Nybegynder
01. december 2000 - 23:20 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

A7V-problemer? Se her!

A7V-problemer? Lock-ups? ATA100-vrøvl? Hvem kender ikke det. Se her: http://mitglied.tripod.de/Juggernaut
Han har været lidt omkring det mb.
Avatar billede kurtj Nybegynder
02. december 2000 - 00:03 #1
Fedt!! Nok et par stykker der burde kigge lidt der. ;)
Avatar billede martens Guru
02. december 2000 - 00:10 #2
ret interessant side...
At tage billeder af sin skærm i boot-sekvensen,- Det er sgu´ nørdet.....
Avatar billede silberbauer Nybegynder
02. december 2000 - 01:38 #3
Jeps. Det er et mekka for alle vi stakkels A7V-ofre. Hold da kæft et besværligt board! Hvorfor købte jeg dog ikke Soltek istedet. Jeg slås stadig med 30 sek. delay under start af Win2K, på trods af, at jeg har prøvet 3 forskellige ATA100-drivers. Mit GeForce 7700gts dør under afvikling af DirectX - nogen gange. Og det kører s\'gu ikke stærkt nok til prisen. Suk. Nu får lydkortet nye drivere... tænk at jeg gav en tusse mere for en samlet maskine denne gang. For at spare tid... :-|
Avatar billede strych9 Praktikant
02. december 2000 - 08:06 #4
silberbauer >> Jamen så er der gode dyheder til dig på siden:
A new Promise ATA100 driver has been released. Get it here. It is version 1.60 Build 33 and does NOT have the boot delay as 32 did.

Hvis du ikke bruger promise så står der et andet sted:
When using 1004a or later Bios : In Setup go to \"Boot Menu\" and set the option \"Load onboard ATA Bios\" (or something similar, anyway) to disabled.

:)
Avatar billede teknik Juniormester
02. december 2000 - 10:02 #5
..god side...check også hans link til Kalashnikov... :-)
Avatar billede silberbauer Nybegynder
02. december 2000 - 12:34 #6
strych9 -> Jeg har prøvet build 33. Men ak. Det kan dog være jeg skal rense godt ud i de gamle drivere og prøve igen. Mit største problem er dog, at win2k fryser - jeg tror det er 7700-kortet. Men nu kører det langt hurtigere end før, trods alt.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
02. december 2000 - 13:25 #7
V7700 giver en del problemer, hvis du ikke benytter Detonator driverne...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. december 2000 - 22:26 #8
Hm.. er jeg virkelig den eneste der ikke har haft problemer med mit A7V? :)
Avatar billede kurtj Nybegynder
03. december 2000 - 22:50 #9
Nej, det er du ikke !!!  :)))))
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. december 2000 - 11:56 #10
jeg har heller ikke haft probs med mit A7V :) ikke nævneværdigt ihvertfald!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. december 2000 - 12:01 #11
Specielt opgraderingen til 1005A har gjort underværker.. :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. december 2000 - 12:15 #12
jeps :)
Avatar billede silberbauer Nybegynder
13. december 2000 - 16:40 #13
Det er jeg glad for at høre. jeg opgraderer pronto!
Avatar billede silberbauer Nybegynder
13. december 2000 - 21:27 #14
Mmmjaa, lidt mere stabil blev den da. Nu kan køre Optimal Settings. Men jeg kan stadig ikke køre Fast Write på AGP-porten. Men helt klart en forbedring.
Avatar billede silberbauer Nybegynder
13. december 2000 - 21:29 #15
Jeg ved ikke, om alle kender den. Hvis ikke kan jeg anbefale athlonmb.com - har et rigtig godt forum!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. december 2000 - 09:44 #16
øh.. var det efterhånden ikke en ide at oprette et selvstændigt spørgsmål for dit problem eller lukke dette \"informationsspørgsmål\".
Avatar billede silberbauer Nybegynder
14. december 2000 - 13:33 #17
Jo, selvfølgelig. Det var egentlig heller ikke ment som et spørgsmål - mere som et oplæg til snak om a7v. Men snakkeklubber hører naturligvis ikke rigtig hjemme her. Vi lukker :)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. december 2000 - 13:41 #18
Hvilken bios er der på dit v7700?
Avatar billede silberbauer Nybegynder
14. december 2000 - 13:47 #19
huu... det kan jeg sgutte huske. Jeg kan ikke engang huske, om jeg opgraderede den, eller lod den stå. Hvad er nyeste, og har du erfaring med den?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. december 2000 - 13:54 #20
Uhm.. jeg har 2.15.13 eller sådan noget på mit.. men jeg har ikke flashet med sidebanding.. det viste Sysmark og 3DMark som en ikke-så-god idé.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. december 2000 - 13:55 #21
Men jeg får bedre tal i 3DMark med FastWrites slået TIL.
Avatar billede silberbauer Nybegynder
14. december 2000 - 14:19 #22
Ja, det burde også gå hurtigere (uden jeg ved præcis, hvad det vil sige). Men jeg prøver lige at tjekke min bios-version, og i fald den er gammel smide en ny på uden sidebanding. Du skal have tak for hjælpen. Jeg giver gerne point - så jeg kan jo lige teste det og så oprette et nyt, rigtig, spørgsmål.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. december 2000 - 15:20 #23
BIOS på mit v7700 er \"2.15.01.13\"

Har lige smidt de nyeste, \"lækkede\"
drivere fra VIAtech op på min server.

www.tommi.dk/eksperten/4in1-426.zip
Avatar billede silberbauer Nybegynder
14. december 2000 - 15:28 #24
Thanx
Avatar billede silberbauer Nybegynder
15. december 2000 - 09:45 #25
Yes!! Den nye BIOS (1005a) og de nye drivere fra dig gjorde vist tricket. Nu er den tilsyneladende 100% stabil i 3DStudio Max m/ DirectX, NFS II demo, diverse dårligt skrevne WinAmp-plugins mv. Fremragende. Du har fortjent nogle point, xtom\', jeg opretter spørgsmålet \"A7V probs\" til dig. Men lige en advarsel: Med de nye 4in1 drivere skal man ikke forsøge at installere VIA ATA-100 driverne. Windows 2000 crasher med et drøn og smider ATA-66 controlleren væk. AGP-driveren er til gengæld dejlig.