Avatar billede m-sch Nybegynder
09. juni 2003 - 12:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tidssynkronisering med tidsserver på nettet

Hej,

Er der nogen der kender en smart måde (service / program m.m.), at få Win 2003 server til at synkronisere sin "tid" med en tidsserver på Internettet.

Mvh

M-S
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2003 - 12:17 #1
Klik Start - Run - Indtast: Net time /setsntp:ntp.teledanmark.dk f.eks..
Så opdateres tiden fremover automatisk fra denne tidsserver.

For mere info kig på lektion 3 på: http://webguider.dk/w2kserver.asp
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2003 - 18:22 #2
Du kan downloade precision time, som lægger et ikon i værktøjslinien, hvor du kan åbne og indstille den til at opdatere tiden automatisk.
http://www.precision-time.com/
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2003 - 18:32 #3
dannyboyd>Det er da for skørt når det er en indbygget Windows funktion.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
09. juni 2003 - 18:34 #4
Man kan også dobbeltklikke på uret nede i hjørnet, og så vælge Internet Time... ;)

- Rasmus!
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
09. juni 2003 - 18:34 #5
Præcis på samme måde som i WinXP
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2003 - 18:35 #6
->Schulze - Ok det vidste jeg så ikke før nu
Avatar billede cah Nybegynder
19. januar 2004 - 20:52 #7
Du kan hente indtil flere på nettet. jeg har prøvet adskillige,3-4-5 stykker, men så er der enten åndsvage reklamer og andet bras med eller de er besværlige at have med at gøre f.eks. man skal selv koble utret på nettet.
Jeg bruger selv en, hentet på nettet fra http://www.worldtimeserver.com/ og det er den enkleste til dato, idet den bare skal stille til at opgradere tiden, een gang i døgnet, og så gør den det automatisk ved "start" af din maskine og ikke mere den dag. Medmindre du vil gøre det flere gange. Hvis dit ur i din PC taber for meget, kan det være et varsel om, at det lille lithium batteri der sidder på dit motherboard er ved at gå ned med flaget. Det styrer bl. a. uret og BIOS, tænk lige på det.

Du kan selv vælge hvilken tidsserver, altså atomur i verden, der er temmelig mange, den skal justeres fra, men brug den øverste på listen over dette programs forslag, find det under "FILER" i progammet når det er installeret, så viser dyret korrekt 24 timer og ikke AM eller PM, hvis altså lige din zone er normal eutid. "London minus 1time"

cah