Avatar billede iop Nybegynder
08. juni 2003 - 22:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Rejse ud i verden (efter 3g)

Nogle der har erfaringer med at rejse ud i verden efter 3g.

Det må må være alt fra egne oplevelser, nogle man kender eller bare nogle links.
Avatar billede tobias28 Praktikant
08. juni 2003 - 23:03 #1
hvor mange penge??
Avatar billede iop Nybegynder
08. juni 2003 - 23:05 #2
Det er slet ikke spørgsmålet. Jeg vil bare høre om folks oplevelser osv.

Rejste de alene? Var det svært at møde mennesker osv osv
Avatar billede tobias28 Praktikant
08. juni 2003 - 23:23 #3
Jeg tog til Thailand sidste år sammen med min kæreste og har aldrig haft det sjovere....vi så blandt andet http://public.fotki.com/cherrymu2002/travel_with_cherry_p/tee_lor_su_waterfall/tee_lor_su_waterfall.html

og derefter i bangkok: http://www.virtourist.com/asia/bangkok/18.htm

hvor man næsten bør prøve sky-train: http://www.thailandguidebook.com/skytrain/

nå men vi tog så til koh tao: http://www.kohtao.com/

og koh phanghan : der er stedet for FULL MOON PARTY....øhhh

og vi smuttede også lige til malaysia: http://www.pinganchorage.com.my/perhentian_island.htm

LÆKKERT STED.......og vi dykkede med hajer og havskildpadder!

mmmm.

regnskovsområdet omkring Umphang til Tee lor su, der er vandfaldet på det første link er utrolig smukt, og man går igennem bambusskov med bambustræer på over 25-30 meter!!!!  Du ser også en masse teak-træer og orkideer, STORE edderkopper, slanger og MEGET mere! www.jyskrejsebureau.dk arrangerer umphang trekket, der er en kanon måde at starte sin tur på, da guiderne er meget flinke og lærer dig lidt thai og så videre....desuden har jysk rejsebureau deres eget hotel inde midt i Bangkok med 2 danske ledere.....billige hoteller etc....

Du skal ca. regne med at tingene dernede koster omkring en femtedel af hvad du giver i DK...(bortset fra i turistfælderne)......er du mere interesseret?? Skriv, skriv..!!! :-)
Avatar billede tobias28 Praktikant
08. juni 2003 - 23:28 #4
desuden er thailænderne EKSTREMT gæstfri! Det er meget lækkert....! Desuden medvirker deres tro (buddhismen) til at der er en stor ro over dem.....dejlige at være sammen med og snakke med!
Avatar billede tobias28 Praktikant
08. juni 2003 - 23:32 #5
http://www.travelsinparadise.com/thailand/chiang_mai/  CHIANG MAI er også et MUST-SEE

........og must-buy...hehe...de har et kæmpe natmarked, hvor man prutter om prisen...mega-sjovt!
Avatar billede lrd Nybegynder
09. juni 2003 - 09:03 #6
Respekt for din feedback Tobias28!
Se det er sq et svar man kan bruge til noget.

God søndag til jer

MvH Lrd
Avatar billede tobias28 Praktikant
09. juni 2003 - 10:01 #7
takker... men det er også nemmere når man har haft en kanontur :-) så er det lidt sjovere at hjælpe med!
Avatar billede tobias28 Praktikant
09. juni 2003 - 10:56 #8
forresten: Hvis du rejser ud lige efter regntiden (efter Juli omkring) er landet utrolig frodigt og der er også mest vand i vandfaldende.

Dog, hvis du har tid, bør du tage afsted i starten af juni og opleve regntiden, da de tropiske regnskyl VIRKELIG er en oplevelse! Bare rolig....regntiden i Thailand fungerer sådan, at det regner 2-3 timer på (næsten) samme klokkeslet på dagen....så man bliver ikke bundet af det, - kan planlægge!

Hvad siger du til det? Er det dig?
Avatar billede iop Nybegynder
09. juni 2003 - 11:23 #9
Tak tobias28 :)

Vil lige høre om nogle har andre erfaringer med andre lande og andre ting til emnet.
Avatar billede tobias28 Praktikant
09. juni 2003 - 11:35 #10
heltfint...jo mere, des bedre....at rejse er at leve!
Avatar billede lrd Nybegynder
28. juni 2003 - 13:52 #11
Feedback ville være nice her!!
Avatar billede tobias28 Praktikant
10. august 2003 - 22:26 #12
takker!