Avatar billede popcorn Nybegynder
08. juni 2003 - 20:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

opsætning af zonealarm

Hej.
Jeg har opsat ZoneAlarm Firewall på min Windows 2000 Server. Men der er en lille fejl.

Internettet virker perfekt på serveren, men zonealarm blokere for internettet fra min klient maskine.

Eksempel:
klienten's ip er 192.168.0.150
Serveren's ip er 192.168.0.100

Opkobling til internet er automatisk ip-adresse fra Stofanet
Avatar billede k-b-n Nybegynder
08. juni 2003 - 21:45 #1
Har du trykket på "shut off internet access" den røde stop knap i consolen...og er netværket trusted...
Avatar billede popcorn Nybegynder
08. juni 2003 - 21:53 #2
Jeg har ikke trykket på stopknappen og netværket står på trusted.

klienten's ip er 192.168.0.150 men på zonealarm står den til 192.168.0.0
Avatar billede langbein Nybegynder
09. juni 2003 - 17:34 #3
Hvilken Zone alarm ?

192.168.0.0 er vel nummret til nettverket og ikke til en bestemt maskin.

Hva med å sette opp ip 192.168.0.150 som "local" For Zonealarm 2.6:
Security -> Advanced  og så "Add"

Bruker du ellers zone alarm i kombinasjon med windows innebyggede firewall eller bare Zone alarm alene ?? (har aldri prøvd å kombinere dem, men tror det går.)
Avatar billede zmeu Nybegynder
09. juni 2003 - 21:45 #4
Har du givet din klient tilladelse til at komme igennem din servers zonealarm ??
Prøv at åbne zone kig hvor der står security settings ------ Advanced
Klik på advanced
Klik på add
klik på ip adress også din klients adresse 192.168.0.150

Ved ikke om det er det, men når jeg skal kigge på mine shares på min stationære fra min bærbare så skal jeg først adde den i zonealarm.
Ellers blokerer zonealarm jo for din klient´sadgang
Det kunne være noget sådan noget
Mvh Zmeu
Avatar billede zmeu Nybegynder
09. juni 2003 - 21:46 #5
Vel egentligt det samme som langbein har skrevet :-)
så bare glem det ;-)

Mvh Zmeu
Avatar billede langbein Nybegynder
10. juni 2003 - 02:47 #6
Ja, men det er da godt at også andre kommenterer .. har oppdaget at jeg har skrevet feil på et av de andre spørsmålene ... Dessuten så kan ting alltid forklares på litt forskjellig måte .. :)
Avatar billede popcorn Nybegynder
11. juni 2003 - 01:53 #7
Jeg takker for hjælpen, det virker.

Jeg afslutter dette spørgsmål