Avatar billede el_fredo Praktikant
08. juni 2003 - 16:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Switch / Case

Jeg kan ikke finde ud af, at få mit case statement til at tage højde for et interval. Jeg vil gerne have, at man kunne skrive (som i VB 6.0 - dog ikke med "switch"):

switch(tal)
{
    case 0 to 9: [statement];break;
    case 10 to 18: [statement];break;
    case 19 to 20: [statement];break;
}

det kan man bare ikke. Hvordan skal jeg formulere det, så jeg kan lave en case sætning over et større område, end kun en enkelt værdi...?
Avatar billede vesters Nybegynder
08. juni 2003 - 16:43 #1
case (tal > 0 && tal < 9): [statement];break;
Avatar billede el_fredo Praktikant
08. juni 2003 - 16:56 #2
Så får jeg flg. fejl:

Cannot implicitly convert type 'bool' to 'int'

Jeg kan jo ikke skrive (int) foran paranteserne og typecaste, da man ikke kan konvertere bool til int, og jeg kan heller ikke skrive (bool) foran hele udtrykket. Jeg har prøvet begge... hvad gør jeg forkert?
Avatar billede repsak Nybegynder
08. juni 2003 - 17:13 #3
switch/case kan ikke tage intervaller:
case 0:
case 1:
case 2:
case 3:
case 4:
case 5:
case 6:
case 7: System.out.print("Fra 0 - 7"); break;
Avatar billede repsak Nybegynder
08. juni 2003 - 17:14 #4
men til netop denne situation er if-sætninger vist mere velegnede
Avatar billede el_fredo Praktikant
08. juni 2003 - 17:37 #5
Tak.